تازه های سایت

9. آذر 1396 - 18:54
گزارش/
اردوی جهادی بسیج محمد رسول الله(ص) باشت در خط اول محرومیت زدایی/استفاده از نیروهای توانمند برای فراهم کردن زیرساخت ها+تصاویر
بسیج شهرستانهای مختلف نیز با برگزاری اردوهای جهادی و استفاده از بسیجیان و نیروه های توانمند تلاش میکنند تا با بررسی نقاط محرم،گوشه یا حتی بصورت کامل منطقه ای را از محرومیت دربیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛ در ایران اسلامی نهاد بسیج برای استفاده از تمامی ظرفیت ها، پتانسیل ها و استعدادهای اقشار مختلف اعم از زن و مرد در سنین متفاوت ، برنامه دارد. 

 

 در راستای چنین هدفی در 17 اردیبهشت 1379 سپاه پاسداران به فرمان رهبر معظم انقلاب، طرح بسیج سازندگی را به منظور بکلارگیری هر چه بیشتر و نظام مند تر از ظرفیت ها، پتانسیل ها و خلاقیت جوانان در عرصه سازندگی محرومیت زدایی و خدمت به مردم و در راستای تحقق چشم انداز آتی کشور آغاز کرد.

 

اولین برنامه این طرح در قالب اردوهای هجرت، موضوع محرومیت زدایی را در اولویت کارهای خود قرار داده که از جمله آن می توان به توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم کشور نظیر ابنیه، توسعه راه ها، بهداشت و درمان و ساخت مدارس جدیداشاره کرد.

 

اردوهای هجرت بسیج سازندگی در تقویت حس خودباوری و وظیفه شناسی جوانان از اهمیت والایی برخوردار است.

 

این درحالی است که در حقیقت این برنامه ها زیربنای شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان را فراهم کرده و در بروز خلاقیت ها و طرح های نوین آنان در جهت رفع مشکلات جامعه بسیار موثر است.

 

 در طی چنین فرایندی زمینه برای اشتغال جوانان به ویژه در سازندگی مناطق محروم فراهم خواهد شد و دغدغه جوانان را در برخورد با مشکلات و مسائل مناطق محروم و دورافتاده کشور و حل این مسائل بیشتر خواهد کرد.

 

بنابراین یکی از اهداف و مباحثی که به دنبال فرایند استفاده از نیروها و استعدادهای بومی جوانان ایرانی در برنامه های بسیج سازندگی مدنظر می باشد و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت در جوانان ایرانی است که زمینه پیشرفت و توسعه دوچندان جامعه را فراهم خواهد ساخت. 

 

بر اساس این گزارش بسیج شهرستانهای مختلف نیز با برگزاری اردوهای جهادی و استفاده از بسیجیان و نیروه های توانمند تلاش میکنند تا با بررسی نقاط محرم،گوشه یا حتی بصورت کامل منطقه ای را از محرومیت دربیاورند.

 

اردوی جهادی بسیج سازندگی حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) باشت نیز همراه با بسیجیان به نقاط محروم شهرستان باشت سفر کرده تا بتوانند منطقه ای را درحد توان،از محرومیت پاکسازی کنند.

 

مسئول  بسیج محمد رسول الله(ص) باشت در گفت وگو با خبرنگار باشت نیوز بیان کرد:این اردوی یک روزه با هدف کمک رسانی به مستضعفین و ساخت واحد مسکونی برای نیازمندان برگزار شد.

 

سید علی حسینپور افزود:بخش اعظم از هدف برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

 

وی عنوان کرد: در کنار این موارد نباید فراموش کرد که توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه جزو رسالت های تعیین شده بر دوش جهادگران است.

 

در حقیقت یکی از اهداف اصلی بسیج سازندگی را می توان شکوفاسازی استعدادهای بالقوه ، بروز خلاقیت ها در کنار خودسازی معنو و در نتیجه تربیت نیروهای مخلص، کاردان، کارآمد و دلسوز برای رفع مشکلات مناطق به ویژه مناطق محروم کشور دانست.

 

تصاویر تکمیلی:
 

نظرات کاربران