تازه های سایت

29. دى 1396 - 13:53
لزوم توجه هرچه بیشتر به منابع طبیعی در کشورو استان/فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است
امام جمعه باشت گفت: کل بودجه دستگاه های فرهنگی ما نیم درصد بودجه کشور است.ببینید فرهنگ چقدر مظلوم واقع شده است و تاسف بارتر اینکه کمیسیون تلفیق هم بودجه برخی از دستگاه های فرهنگی را با افتخار حذف کرده اند!!

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت ضمن اشاره به هوای پاک گفت: هوای پاک مسئله بسیار مهمی است چیزی است که انسان بدون آن نمیتواند زندگی کند و بسیار حساس و ضروری است.

 

وی افزود: ضرورت این هوای پاک را کسانی متوجه می شوند که در شهرهای بزرگ دچار آلودگی هوا هستند.در شهرهایی مثل تهران و اصفهان مردم نگران هستند و میگریند زندگی برایمان سخت شده ایت.

 

خطیب جمعه باشت به نابودی طبیعت برای احداث جاده های ارتباطی اشاره و عنوان کرد: در شهرستان ما جنگل های ما یک نعمت بزرگ است که در برخی مناطق با بی مهری روبرو است و این درختان کهنسال و ارزشمند قطع و سوزانده می شود.

 

 

حجت الاسلام عبد الرحیم عبودی گفت: بارها شاهد بودم که در روستاها و مناطق مختلف که بخشی از جنگل های ما در حال تخریب است و برخی از طبیعت برای احداث پروژه ها تخریب می شود که خواهش ما این است که این موارد را دقت کنند .

 

 

وی افزود: برای ساخت جاده خیلی از درختان تخریب می شود که ضرورت آن درخت  بیشتر از آن جاده است.با بیل های مکانیکی خاک روی درختان می ریزند و آنها را خاک میکنند.

 

خطیب جمعه باشت به  لزوم توجه هرچه بیشتر منابع طبیعی در کشور و استان اشاره و اظهار کرد: کسانی که غیر مجاز شکار میکنند حرام شرعی است و خوردن آن گوشت حرام است.

 

 

وی به روز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) اشاره و عنوان کرد: این روز بزرگ را به ساحت مقدس امام زمان تبریک عرض کرده و به همه بهورزان تبریک عرض میشود.

 

 

حجت السلام عبودی به نامگذاری این روز به نام روز پرستار اشاره و گفت: حضرت زینب به نحو احسنت از امام سجاد پرستاری کردند و پرستاری از بچه ها و اهل بیت علیه السلام انجام داد وپرستاران بدانند که مقام و جایگاه بزرگی دارند.

 

 

خطیب جمعه باشت در ادامه به بودجه سال ۹۷ که در مجلس در حال بررسی است اساره و گفت: شایعاتی در این زمینه مطرح کرده اند و در این موضوع بودجه چیزی که مظلوم واقع شد دستگاه های فرهنگی بود.

 

 

وی افزود: هم از طرف مسئولین و هم از طرف جبهه استکبار فضای مجازی شایعانی را مطرح کردند که هرچه بودجه در کشور مصرف می شود متعلق به دستگاه های فرهنگی است جوابگو نمی باشد.

 

 

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: کل بودجه دستگاه های فرهنگی ما نیم درصد بودجه کشور است.ببینید فرهنگ چقدر مظلوم واقع شده است و تاسف بارتر اینکه کمیسیون تلفیق هم بودجه برخی از دستگاه های فرهنگی را با افتخار حذف کرده اند!!

 

 

وی افزود: ظاهرا خیلی اذیت می شوند که دستگاه فرهنگی راجب به دین و ارزش های دینی کار کنند .ماگلایه مند  هستیم از این افراد که در فضای مجازی و اینستاگرام هم میزنند که این بودجه هارا حذف کردیم .

 

 

خطیب جمعه باشت با انتقاد از عملکرد کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مجلس چقدر بودجه دارد چرا این بودجه را برای  مردم شفاف سازی نمی کنید و مجالس تشریفاتی را مطرح نمی کنید.

 

نظرات کاربران