تازه های سایت

17. بهمن 1396 - 21:19
استاندار در گفتگوی زنده شبکه 1 صدا وسیما مطرح کرد؛
اولویت های انرژی، کشاورزی و گردشگری در توسعه استان/ایجاد 10 هزار شغل سالیانه / به دنبال رشد در حوزه انرژی هستیم
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور در شبکه یک صدا و سیما شامگاه امشب به بیان گزارشی از کارهای انجام شده، در حال انجام و برنامه هایی که در آینده صورت خواهد گرفت، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ شامگاه امشب استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور در برنامه "فرمول یک" شبکه 1 صدا و سیما به بیان گزارشی از کارهای انجام شده، در حال انجام و برنامه هایی که در آینده صورت خواهد گرفت، پرداخت.

 

وی با بیان اینکه گردشگری عناصر خاص خود اعم از تاریخی، فرهنگی و طبیعی را دارد، در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری افزود:کهگیلویه و بویراحمد ۵ هزار چشمه، و ۵۰۰ رودخانه دائمی و فصلی دارد، و آب و هوای آن چهار فصل می‌باشد به طوریکه تفاوت دما در تابستان در سردترین و گرمترین نقطه گاهی تا بالای ۳۰ درجه می‌رسد، پای قله دنا هوای سرد و در گچسارن نفتی هم آن وضعیت را داریم.

 

احمدی در ادامه اظهار کرد : این روزها گردشگران و حتی خود اروپایی‌ها هم از آهن و آجر و ازدحام شهرها خسته‌اند و دنبال محیطی آرام و بکر بدون سر و صدای اضافی هستند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به سمت گردشگری واقعی برویم و بومگردی را توسعه دهیم که از درخواست‌های گردشگران خارجی هم هست و در این راستا واحدهایی در سطح استان ایجاد شده و مکان‌هایی نیز برای ایجاد بومگردی شهری، روستایی و عشایری شناسایی شده است.

 

احمدی به ظرفیت هتل‌های استان اشاره داشت و عنوان کرد: احداث هتل‌های چندستاره از دیگر برنامه‌های ما است، هم‌اکنون یک هتل چهارستاره با ظرفیت حدود 200 نفر در شهر یاسوج وجود دارد و یک هتل چهارستاره نیز در حال احداث بوده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

 

وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد استانی است که بین چند استان بزرگ قرار دارد واقلیم استان به گونه است که تا خرداد ماه شاهد یک هوای مطبوع هستیم اما مشکی که ما داریم مسافرانی که آخر هفته به این استان می آیند، مشکل سرمایه گذاری داریم.

 

احمدی تصریح کرد: ما باید زیرساخت ها را در استان تقویت کنیم که این برخاسته از مشکل سرمایه گذاری هستیم و ماید باید شرایط مطبوعی را برای گردشگران ایجاد کنیم که وقتی به استان سفر می کنند از آن استفاده کنند.

 

استاندار گفت: ما در حال اتصال مرکز استان به شبکه ریلی  کشور هستیم و  اعتبار 15 میلیادر تومانی را قرار دادیم که حمل ونقل هوایی و زمینی هموار شود .

وی بیان کرد: تفاوت دما گاهی در این استان به 30 درجه می رسد که بین کوه دنا و گچساران اختلاف دمای زیادی شاهد هستیم.

 

استاندار با اشاره به معضل بیکاری ابراز داشت: مشکلات متنوع هستند و به طور طبیعی کارهایی در گذشته انجام شده است و در آینده کارهایی باید انجام بگیرد واین استان ظرفیت ها و قابلیت های خوبی دارد و ما می توانیم در حوزه انرژی رشد کنیم و ما هم از نظر تولید نفت و گاز جایگاه خوبی داریم به طوری که در گاز رتبه دوم را داریم.

 

وی اظهار کرد: 3% درصدی که برای مناطق نفت خیز و مناطق محروم وجود دارد در حال تزریق شدن هستند که ما 4 پتروشیمی بزرگ داریم که 2 پتروشیمی گچساران، دهدشت و دنا که در برنامه های من هستند و به دنبال تکمیل آنها هستیم و در مورد دهدشت شنبه در آنجا حضور پیدا خواهیم .

 

احمدی تصریح کرد: مسئله دوم استان کشاورزی هست و هم در جنوب و هم در شمال دشت های خوبی داریم که در حوزه کشاورزی دنبال تکمیل پروژه ها هستیم که سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است که باید تکمیل گردد و ما در چند محصول رتبه های چهارم تا دهم را داریم که در تولید محصولات باغی و مرکبات تولید خوبی داریم و به دنبال فرآوری و صنایع تبدیل هستیم که با عنایات مقام معظم رهبری یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی دادند و چهار موسسه مالی هم  شش هزار میلیارد سرمایه گذاری می کنند که دولت یک برنامه خوبی برای اشتغال روستایی گذشته است که به دنبال این هستیم که این منابع را به طور هدفمند به سمت این پروژه ها هدایت کنیم.

 

وی ابراز کرد: گردشگری ظرفیت های خوبی دارد که داریم زیرساخت ها را تقویت می دهیم که بخشی از این اعتبارات روستایی به سمت گردشگری حمایت می کنیم اگر ما بتوانیم یک گردشگری مردم محور را با توجه به استعدادهای طببیعی دنبال کنیم ما می توانیم در سه حوزه را دنبال کنیم.

 

استاندار تصریح کرد:به دنبال تکمیل کارخانه های سیمان هستیم و نمی توانیم عدد دقیقی برای رفع بیکاری اعلام کنیم ما به ازای هر 100 میلیون اعتبار 1 شغل پایدار ایجاد کنیم و ما به طور متوسط سالیانه حداقل 5 الی 6 هزار و حداکثر 10 هزار شغل ایجاد می کنیم.

 

احمدی در پایان تصریح کرد: نرخ بیکاری استان که برآورد کرده اند حدود 15 الی 16 درصد است که یک بحث بیکاری فصلی وبحث دیگر بیکاری ساختاری است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران