تازه های سایت

17. بهمن 1396 - 23:30
دیدار مدیر و مسئولان دامپزشکی با امام جمعه:
کمترین گلایه مردم باشت از دامپزشکی شهرستان/دامپزشکی نیروهای گمنام جامعه هستند
به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و به منظور هماهنگی در جهت انجام خدمات دامپزشکی، رییس و کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان باشت با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛  به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و به منظور هماهنگی در جهت انجام خدمات دامپزشکی، رییس و کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان باشت با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

 

 امام جمعه شهرستان  باشت در این دیدار گفت: دامپزشکی از جمله اداراتی است که کمترین گلایه از سوی مردم نسبت به آن است و این نشان از انجام وظیفه مناسب این اداره دارد.

 

حجت الاسلام عبودی در ادامه به برخی معضلات در بحث ذبح غیرمجاز اشاره کرد و افزود: آنگونه که اطلاع داریم هنوز هم بحث قصابی ها و ذبح ها در خانه ها وجود دارد که نیازمند دقت بیشتری از سوی اداره دامپزشکی است.

 

وی وضعیت کشتارگاه باشت را در شأن شهرستان ندانست و خواستار اقدام جدی در جهت تغییر مکان و تجهیز آن شد.

 

حجت الاسلام عبودی ابراز داشت: در بحث مرغ فروشی ها نیز تعداد زیادی در شهرستان باشت وجود دارد که نیازمند ارائه راهکارهای مناسب و تدبیر در عمل است.

در این دیدار نیز دکتر صادق ظفری رییس اداره دامپزشکی شهرستان باشت با ارائه توضیحات در مورد مأموریت این اداره، گفت: اداره دامپزشکی شهرستان در بحث اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت جامعه در حال فعالیت است.

 

وی افزود: در بحث اقتصادی مأموریت این اداره کمک به توسعه پایدار در صنعت دامپروری است که به بیماری های مرتبط با دام و طیور است و واکسیناسیون و سمپاشی جایگاه و آموزش های ترویجی در برگزاری کلاس های آموزشی و مراقبت و پایش در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مردم و جامعه انجام می شود.

 

ظفری به بیماری های مشترک میان انسان و دام مانند تب مالت و آنفلوآنزا حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: دامپزشکی وظیفه دارد که آموزش های لازم جهت مقابله با این بیماری ها را داده و از ضرر و زیان در بحث اقتصادی و سلامت جامعه جلوگیری می کند.در واقع دامپزشکی در کشور افراد گمنام جامعه هستند.

 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان باشت بحث نظارت مستمر در بخش فرآورده های دامی از کشتارگاه تا عرضه به قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها و کبابی ها در سطح شهر را از عمده فعالیت های این اداره برشمرد.

 

ظفری پرسنل اداره دامپزشکی را سربازان گمنام جامعه سلامت بیان کرد و ادامه داد: وظیفه پرسنل دامپزشکی قابل رؤیت نیست و این عزیزان در طول سال به انجام وظیفه می پردازند و نیازمند شناخته شدن اهداف آنان است.

 

وی در مورد نظارت بر قصابی ها گفت: این موضوع به صورت شبانه روزی با سرکشی به قصابی های سطح شهر در حال انجام است.

ظفری همچنین در مورد قصابی های دوره گرد و نظارت بر آنها نیز بیان داشت: به کسانی که به این شیوه در حال امرار معاش هستند تذکر داده شده که باید با هماهنگی اداره دامپزشکی و تأیید سلامتی لاشه دام اقدام به فروش نمایند در غیر این صورت از طر یق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان باشت در مورد جابجایی کشتارگاه نیز گفت: قرار است در منطقه خان احمد کشتارگاهی به صورت مشترک با شهرستان گچساران احداث شود.

 

ظفری ادامه داد: تعطیلی کشتارگاه باشت با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم و همچنین لزوم وجود کشتارگاه در شهرستان باشت فعلاً مقدور نبوده اما امید است این اقدام تا اوایل سال ۹۷ صورت بگیرد.

 

اانتهای پیام/

نظرات کاربران