تازه های سایت

9. اسفند 1396 - 9:03
وضعیت نگران کننده بیمه تامین اجتماعی در باشت/75 درصد جمعیت باشت از قطار بیمه جا مانده اند!
رئیس تامین اجتماعی باشت با اشاره به آمار جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان باشت، گفت: تأمین اجتماعی از سال ۱۳۸۰ در شهرستان باشت راه اندازی شده که در این مدت قریب به ۴۰۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲۱ هزار و ۶۹۰ نفری این شهرستان تحت پوشش خدمات این نهاد قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ طرح بازدید دانش آموزان مدرسه دخترانه فرزانگان از سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت  با حضور مدیر مدیریت  آموزش و پرورش و کارکنان تأمین اجتماعی این شهرستان اجرا شد.

 

 رامین بهیار فر رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت در این بازدید، با اشاره به سابقه طرح بازدید دانش آموزان از تأمین اجتماعی اظهار داشت: این طرح از سال ۹۵ در سراسر کشور و در روزهای ۶ و ۷ اسفند با حضور دانش اموزان در ادارات تأمین اجتماعی برگزار می شود.

 

وی هدف از اجرای این طرح را شناخت بیشتر دانش آموزان با مفاهیم، اهداف و مقررات تأمین اجتماعی بیان و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد ترغیب جامعه به استفاده از خدمات تأمین اجتماعی و افزایش خدمات در شهرستان باشت شود.

 

بهیارفر ابراز داشت: با رایزنی های صورت گرفته فی مابین وزارت آموزش و پرورش و تأمین اجتماعی از سال آینده شاهد گنجانده شدن موضوعات تأمین اجتماعی در کتب دانش اموزان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به آمار جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان باشت، گفت: تأمین اجتماعی از سال ۱۳۸۰ در شهرستان باشت راه اندازی شده  که در این مدت قریب به ۴۰۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲۱ هزار و ۶۹۰ نفری این شهرستان تحت پوشش خدمات این نهاد قرار گرفته اند.

 

بهیارفر، خدمات تأمین اجتماعی را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت بیان کرد و ادامه داد: مستمری از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت از جمله خدمات تأمین اجتماعی در فعالیت های بلند مدت است.

 

وی پرداخت غرامت، دستمزد بیکاری، بارداری، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه ازدواج ، سفر و … را از جمله فعالیت های این سازمان در بخش ارائه خدمات کوتاه مدت برشمرد.

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت ابراز امیدواری کرد با شناخت خدمات تأمین اجتماعی و ترغیب مردم به استفاده از خدمات این سازمان بتوان در آینده نزدیک درمانگاه تأمین اجتماعی را در شهرستان باشت راه اندازی کرد.

 

بهیارفر با تقدیر از حضور دانش آموزان در تأمین اجتماعی، نقش آنان در تبیین اهداف و خدمات تأمین اجتماعی را مؤثر ارزیابی کرد و افزود: همه باید برای تحقق این هدف با هم مشارکت و همکاری نماییم.

 

محمود نظری مدیر  مدیریت  آموزش وپرورش شهرستان باشت نیز در این آیین نقش آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت بسیار مهم و کلیدی توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش دو واژه مهم  تعلیم و تربیت را یدک می کشد و به جز تعلیمات در سطح مدارس باید در زمینه آموزش های اجتماعی دانش آموزان نیز تلاش شود.

 

وی افزود: معتقدیم که صرف آموزش علوم کافی نیست بلکه انسان کامل باید به طور کلی تعلیم یافته باشد تا بتواند در جهت رسیدن به اهداف تلاش کند.

 

مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت تشکیل سازمان دانش آموزی را از برنامه های مهم طراحی شده در سازمان آموزش پرورش برشمرد و گفت: این سازمان با ایجاد انسجام، نظم و سازماندهی خاصی که دارد اقدام به آموزش مقوله ها و مباحثی می نماید که به دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی در جهت نظم بخشی و سازمان یافتگی آنان کمک می کند.

 

نظری تمرین برای انجام کارهای جمعی و اجتماعی به صورت سازمان یافته را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: این امر موجب می شود تا دانش اموزان بتوانند در آینده حلال برخی از مشکلات جامعه باشند لذا باید به خوبی آموزش ببینند و بدانند که صرف نمره گرفتن و موفقیت در درس ها تضمینی برای موفقیت نیست و باید زمینه برای بعد از فارغ التحصیلی دانش اموزان فراهم شود.

 

وی طرح بازدید دانش آموزان از تأمین اجتماعی شهرستان باشت را در راستای همین امر دانست و گفت: در این برنامه که در راستای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و تأمین اجتماعی برگزار شده است دانش اموزان با فعالیت های تأمین اجتماعی از نزدیک آشنا شده و می توانند مروجین خوبی برای ترغیب مردم به استفاده از خدمات تأمین اجتماعی باشند.

 

مدیر  مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان گام مؤثری در رسیدن به اهداف مورد نظر برداشت.

 

گفتنی است در پایان این بازدید از طرف رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان باشت به حاضرین در جلسه کتاب هایی اهدا شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران