تازه های سایت

29. اسفند 1396 - 11:09
نشست روحانیون و طلاب با امام جمعه شهرستان باشت:
4پایگاه میزبان معتکفین باشتی در مراسم اعتکاف/رسیدگی به وضع معیشت مردم مهمترین مطالبه از مسئولان است
به دعوت امام جمعه و با حضور طلاب و روحانیون معظم شهرستان باشت و اصحاب رسانه ، نشستی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ به دعوت امام جمعه و با حضور طلاب و روحانیون معظم شهرستان باشت و اصحاب رسانه ، نشستی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

در این نشست که به منظور ایجاد هماهنگی جهت برگزاری مراسمات مختلف در ایام نوروز و همچنین تحلیل و بررسی حوادث و مسائل سیاسی و اجتماعی در سال ۹۶ برگزار شد، امام جمعه باشت با تقدیر از تلاش های روحانیون و طلاب معظم شهرستان باشت در تنویر افکار عمومی نکاتی را جهت برنامه ریزی ایام و مراسمات در سال ۹۷ بیان کرد.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به حوادث تلخ و شیرین سال ۹۶عنوان کرد: سال ۹۶ با فراز و نشیب ها و حوادث تلخی مانند حادثه سانچی، سقوط هواپیمای مسافربری، زلزله و غیره  در زمینه اجتماعی داخلی همراه بود و همچنین در زمینه سیاسی نیز با چالش هایی روبرو بود که بحمدالله با اقدامات به موقع مردم و راهنمایی های مقام معظم رهبری عزت و افتخار نظام با گذشت قریب به ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران همچنان  پابرجاست.

 

وی به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد وگفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن چشمگیر و کم نظیر بود که این نشان از پاینبدی مردم به نظام و رهبر و انقلاب دارد.

امام جمعه باشت وقوع حوادث و اغتشاشات را از جمله نقشه های ضد انقلاب در خارج از کشور عنوان کرد و در تحلیل این حوادث تصریح کرد: واقعیت امر این است که بخش اعظمی از این اغتشاشات که در ابتدا اعتراض به حق مردم بود و بعد با سوء استفاده عده ای موضع به حاشیه کشیده شد، کار ضدانقلاب، اسلام و مذهب بود.

 

وی افزود: ولی اعتراضات مردم نیز ریشه در اوضاع اقتصادی کشور، عدم پاسخگویی مسئولین به مشکلات معیشتی مردم، وعده دادن به جای عمل کردن و همچنین ارائه آمارهایی از سوی دولتمردان که به عقیده مردم هیچ تناسبی با اوضاع معیشتی آنان نداشت، بود.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: مردم احساس می کردند که مسئولین جایگاه و شأن ملت را حفظ نمی کنند و این امر خود موجب نگرانی می شد.

امام جمعه باشت در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای و برجام نیز اشاره ای کرد و گفت: مسئولین تمام وقت خود را صرف برجام کردند و برخی از اعضا و حامیان برجام به صراحت به بی نتیجه بودن این توافقنامه اذعان دارند.

 

حجت الاسلام عبودی تغییرات در بدنه دولت آمریکا و انتصاب رییس سابق سازمان سیا به عنوان وزیر امور خارجه این کشور را از دیگر تحولات مهم دانست و در تحلیل این موضوع گفت: با این اقدام دولت آمریکا برای برجام آینده خوبی متصور نیستیم و آمریکا با این انتصاب در آینده با نگاه امنیتی وارد میشود که اولین دستاورد نگاه امنیتی نیز خروج از برجام توسط آمریکا خواهد بود البته ما با توجه به عدم پایبندی طرف های مذاکره کننده معتقدیم که برجام هیچ نتیجه ای جز عقب افتادگی و تأخیر در رشد برای نظام اسلامی نداشته است.

 

وی به برخی از سخان رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ اشاره ای داشت و درایت رهبر در برخورد با مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی  را رمز موفقیت دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، یکی از فرماندهان نزدیک به سردار سلیمانی از آماده بودن تمام مقدمات برای نابودی اسرائیل خبر داده و تنها منتظر اذن رهبری است به همین دلیل اسرائیل با دستپاچگی به منافقین کمک می کند.

امام جمعه باشت در مورد سخنان مقام معظم رهبری در حوزه ترویج حلال الهی و جلوگیری از حرام الهی نیز گفت: تکلیف طلاب و روحانیون در این زمینه مشخص است و باید با جدیت در موضوع حلال و حرام عمل نمایند اما این به معنی تندروی و قانون شکنی نیست بلکه باید منطقی و معقول و در عین حال محکم عمل کرد.

حجت الاسلام عبودی گفت: نباید در کار سستی باشد و باید آنچه که وظیفه است عمل شود ولو اینکه گاهی اوقات توجهی نشود اما وظیفه جامعه روحانیت گفتن و یادآوری است. لازم است در بیانات مکرر تکرار شود که وظیفه نظام اسلامی جلوگیری از حرام الهی است.

امام جمعه در پایان از همکاری جامعه روحانیون و طلاب شهرستان باشت در سال ۹۶ به منظور پیشبرد اهداف نظام تقدیر و تشکر کرد.

 

در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام ظهرابی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت با تقدیر از دعوت امام جمعه باشت جهت تشکیل این نشست، گفت:با توجه به اینکه لحظه تحویل سال نو مصادف با شهادت امام هادی «ع» است می طلبد که روحانیون و طلاب نسبت به روشنگری در مساجد و منبرها اقدام نمایند که ضمن شادی عید نوروز، حفظ حرمت ایام سوگواری شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار شهدای شهر باشت، ابراز داشت: در سال های گذشته این مراسم با استقبال خوب مردم شهر در تپه نورالشهدا و در جوار شهدای گمنام برگزار می شد اما امسال به جهت احتمال بارش رحمت الهی این مراسم درگلزار شهدای شهر باشت برگزار می شود.

حجت الاسلام ظهرابی مراسم اعتکاف را از دیگر برنامه های معنوی همزمان با نوروز اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این مراسم در روزهای ۱۱تا ۱۳ فروردین برگزار می شود نیاز به روشنگری و تبلیغ است که مردم این مراسم را با شکوه هر چه بیشتر برگزار و تفریحات را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان به بعد از این ایام موکول نمایند.

وی استقبال معتکفین در سال های گذشته را بسیار خوب ارزیابی و ابراز داشت: در سال جدید نیز همانند سال های گذشته ۴ پایگاه اعتکاف داریم که یک پایگاه در بوستان و سه پایگاه دیگر نیز در شهر باشت خواهد بود.

وی ضمن توصیه به دایر کردن پایگاه های اعتکاف در روستاهای بهره عنا، سرآبیز و چاه تلخ آن را گامی مؤثر در فرهنگ سازی دانست و در پایان خواستار همکاری طلاب و روحانیون شهرستان در اجرای برنامه ها شد.

 

گفتنی است در پایان این نشست از سوی امام جمعه شهر باشت از خبرنگاران به پاس تلاش در انعکاس اخبار در سال ۹۶ تقدیر به عمل آمد.

نظرات کاربران