تازه های سایت

2. فروردين 1397 - 12:18
حجت‌الاسلام رئیسی:
دستان توانای جوانان بسیاری از گره‌ها را می‌گشاید
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز مردم مشهد و مشتاقان در دیگر نقاط کشور عزیزمان، امت اسلامی ایران می‌خواهند نقشه راه کشور و نظام را در سال جدید از لسان مقتدای خود بشنوند که جای خوشبختی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم ویژه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: چهار بهار برای ما و جمع حاضر که هرکدام از این بهارها، جای شکر، حمد و سپاس خداوند متعال دارد، اول بهار ماه رجب، بهار عبادت و بندگی خداست، دوم، بهار زیارت در ماه رجب، زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع)، سوم بهار طبیعت و چهارم، بهار ولایت.

وی ادامه داد: امروز مردم مشهد و مشتاقان در دیگر نقاط کشور عزیزمان، امت اسلامی ایران می‌خواهند نقشه راه کشور و نظام را در سال جدید از لسان مقتدای خود بشنوند که جای خوشبختی است که سخنان راهبردی انقلاب اسلامی را در جوار بارگاه رضوی استماع می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: افتخاری برای بنده به‌ عنوان خادم این آستان مقدس و همه خادمان این آستان نورانی، مردم مهمان‌نواز و میزبانان عالی‌قدر زائران حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس و همه علما، بزرگان که امروز میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

رئیسی با بیان اینکه میزبانی از مقام معظم رهبری برای آستان قدس رضوی و مردم مشهد افتخار بزرگی است، به مأموریت‌های محوله آستان قدس از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود، بحث زیارت و زائر بود، به این معنا که زیارت به نحوی تسهیل شود که هرکسی در هرکجا مشتاق زیارت باشد بتواند به زیارت به‌ خصوص اقشار کم‌درآمد و نیازمند بیاید.

وی افزود: با همکاری دیگر نهادها سال گذشته بیش از 600 هزار نفر را به‌ عنوان زائر اولی شناسایی و میزبانی کردیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بهره‌برداری فاز اول زائرشهر رضوی و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی فاز دوم، از توسعه کالبدی 30 هزار مترمربعی حرم مطهر رضوی نیز خبر داد.

رئیسی به دومین مأموریت اصلی آستان قدس رضوی اشاره کرد و متذکر شد: ادارات پاسخگویی در حوزه‌های مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی بیش از 40 درصد رشد داشته که با مجهز شدن به سیستم الکترونیک می‌تواند به مردم در اقصی نقاط عالم پاسخگویی کند.

وی به فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و تشکیل سازمان فرهنگی استان قدس برای انسجام بیشتر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد اشاره و مطرح کرد: در حوزه‌های مختلف هنر و معماری اتحادیه‌ای برای رشد هرچه بیشتر هنر فاخر اسلامی تشکیل داده‌ایم؛ در حوزه شعر و شاعری نیز رواقی اختصاص داده شده، به شعر دعبل که با حضور بیش از 150 شاعر ارزشمند صورت پذیرفت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معتقدیم بسیاری از کارها و فعالیت‌ها می‌تواند در همین کشور صورت بگیرد، ادامه داد: می‌توان بدون دستان بیگانگان و با نگاه به دستان توانای جوانان این کشور بسیاری از گره‌ها را گشود.

رئیسی با تأکید بر اینکه هرجا کار مردم به مردم واگذار شد، جلوه‌هایی از خلاقیت و نوآوری را شاهد بودیم، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 2300 گروه جهادی، عمرانی و درمانی با کمک جریان انقلابی دانشجویی و با همکاری آستان قدس رضوی به سراسر کشور اعزام شدند که اتفاقات خوبی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود موضع دشمنان، کفر و نفاق ما می‌توانیم اقدامات بسیار مثبتی انجام دهیم، تبیین کرد: امیدواریم با ادامه فعالیت‌های جهادی، گام‌هایی در جهت رفع نیاز نیازمندان برداشته شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران