تازه های سایت

29. فروردين 1397 - 11:20
سرپرست جهادکشاورزی باشت:
خسارت 500 هکتاری مرازع گندم و جو باشت بر اثر بارندگی اخیر/ مبلغ 10 میلیارد و 200 میلیون ریال به مزارع شهرستان باشت خسارت وارد شد
سرپرست جهادکشاورزی باشت از خسارات ۱۰میلیارد ریالی به مزارع کشاورزی شهرستان براثر بارش باران و طوفان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛سرپرست جهادکشاورزی باشت از خسارات ۱۰میلیارد ریالی به مزارع کشاورزی شهرستان براثر بارش باران و طوفان خبر داد

 

سرپرست جهادکشاوری شهرستان باشت در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی چند روز اخیر در شهرستان باشت اظهار کرد: بارش باران و باد در چند روز  گذشته باعث شد که به اراضی کشاورزی این منطقه خسارت وارد شود.

 

جواد شمشیری گفت: 670 هکتار از اراضی کشاورزی باشت خسارت وارد شده است، این بارش موجب شد تا 500 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خسارت وارد شود.

 

وی  با بیان  با بارش شدید باران و وزش باد چند روز گذشته در شهرستان باشت مبلغ  10 میلیارد و 200 میلیون ریال به مزارع شهرستان باشت خسارت وارد شده، عنوان کرد: همچنین خسارت به مزارع گندم و جو این شهرستان  به مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال  بوده است.
 

 

شمشیری در ادامه به مزارع کلزا و صیفی‌جات اشاره و تصریح کرد: در مزارع شهرستان باشت 150 هکتار  کلزا کاشته می‌شود که بر اثر بارندگی روزهای گذشته این مزارع مبلغ هشت میلیارد و 250میلیون ریال و همچنین به  20 هکتار از مزارع صیفی‌جات خسارت وارد شده است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی باشت  در ادامه با اشاره به ایستگاه‌های پمپاژ آب و دام و طیور این شهرستان گفت: خوشبختانه در بخش آب و خاک و پمپاژها و همچنین دام و طیور خسارتی وارد نشده است.

 

رئیس جهادکشاورزی باشت افزود: کشت محصولات مانند ماش، دانه‌های روغنی ، حبوبات و محصولاتی که به آب کمتری نیازد دارد جایگزین کشت برنج در مزارع این شهرستان خواهد شد.

 

وی با اشاره به ممنوع شدن کشت برنج در شهرستان باشت تصریح کرد: با توجه خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی در فصل زراعی محصولاتی که آب زیادی مانند برنج نیاز دارند در این شهرستان کشت آن ممنوع شده است.

 

در شهرستان باشت 21 هزار و 500 هکتار مزارع دیم و آبی و باغات وجود دارد که از این میزان 10 هزار هکتار گندم و جو و 500 هکتار کلزا و 1300 هکتار جو هستند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران