تازه های سایت

4. تير 1397 - 16:14
دولت هیچ اعتقادی به اقصاد مقاومتی ندارد/به جای ایرباس به استقبال محصولات خودمان بروید
قاضی پور:دولت هیچ اعتقادی به اقتصادمقاومتی ندارد در صورتی که اقتصاد مقاومتی راهی برای مقابله با جنگ اقتصادی است که از جنگ نظامی بدتر است و ما باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛به نقل از  صبح زاگرس درباره شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و بحث اقتصاد مقاومتی گفت:دولت هیچ اعتقادی به اقتصادمقاومتی ندارد در صورتی که اقتصاد مقاومتی راهی برای مقابله با جنگ اقتصادی است که از جنگ نظامی بدتر است ما باید در مقابل هر گونه واردات بایستیم.

 

نادر قاضی پور بیان کرد: بنده الان 10 سال است که در مجلس هستم و می گویم واردات باید ممنوع و حداقل و صادرات باید حداکثری باشد.

 

وی افزود: به عنوان مثال ذرت یا سویا وارد می شود اما به دلیل عدم توزیع در زمان مناسب خراب می شود چرا که هیچ نظارت کاملی وجود ندارد، ورود محصولات تراریخته هم واویلاست، ما باید خودمان تولید کنیم  و خودمان هم تولیداتمان را مصرف کنیم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از ایرادات اساسی که در جامعه رواج پیدا کرده است اشرافی گری است،اشرافی گرافی فسادآور است، هر جا فساد باشد بلا می آید و بلا هم تر و خشک را با هم می سوزاند.

 

قاضی پور در ادامه گفت: در این اوضاع آشفته که همه نگرانند و مهار تورم از دست خارج شده است، ارز از دست خارج شده است و ارزش پول ملی کم شده است ، ریاست محترم جمهور به همراه وزیر به توچال می روند این در شأن  و منزلت ما نیست ، رئیس جمهور باید الگوی خوبی برای هزینه کرد حداقلی باشد، بنده به آقای روحانی پیشنهاد می کنم خانه بالاشهر خود را به یکی از سازمان ها بفروشد و پایین بیاید چرا که ما باید قانع باشیم .

 

وی تصریح کرد: ما به استقبال جنگ بسیار مهم و تمام عیار اقتصادی رفته ایم ، درست است ما در این سال ها از این تهدید ها زیاد دیدیم ولی اگر هزینه ها را حداقل کنیم، مسافرت های زائد خارج از کشور را تعطیل کنیم، نمایندگان کیف به دست وزرا نشوند و به سفرهای خارجی نروند، کمیسیون ها فعال شوند، حقوق های نجومی و دوشغله ها را قیچی کنیم خیلی از مشکلاتمان حل می شود.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: برخی ها عشق و علاقه به واردات ایرباس و بوئینگ داشتند، یک هواپیما وارد شد که با وزیر به استقبال هواپیما رفتند ،این یک آبروریزی تمام بود، ما باید به پیشواز تولید خودمان برویم.

 

قاضی پور اظهار کرد: ما فردا به یکی از شهرک های تهران می رویم تا از یک کارخانه هواپیماسازی خصوصی بازدید کنیم، این ها باید تقویت شوند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در یک جمله اقتصاد مقاومتی را می توانم اینطور تعریف کنم؛ استفاده حداکثر از حداقل امکانات داخل کشور، واردات صفر،صادرات حداکثر و معادن باید جایگزین نفت شوند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد: هم در دولت گذشته و هم در دولت آقای روحانی خیلی از کالاهایی را وارد کردند مانند دسته بیل از چین، دسته کلنگ از جای دیگر، نخ دندان همینطور که این ها را خودمان می توانیم تولید کنیم، در تهران مشاهده می شود برخی ها ماشین میلیاردی سوار می شوند اگر همین پول در شهرک شمس آباد تهران هزینه می شد چندین نفر مشغول به کار می شدند.

 

نادر فاضی پور در بخش پایانی این گفتگو گفت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در حد سران سه قوه تشکیل می شود، که البته معاونین آن ها جلسه را به صورت مرتب تشکیل نمی دادند که با پیگیری هایی که در کمیسیون تولید ملی انجام دادیم جلسات را تشکیل دادند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران