تازه های سایت

7. تير 1397 - 10:21
کارشناس مسائل سیاسی:
امضای قرارداد FATF دست ایران را از همه طرف می بندد/قراردادی که موجب ضرر و زیان جمهوری اسلامی ایران می شود
غضنفری: باعث می شود که تمام اشخاص و گروه هایی که امریکا در لیست تحریم قرار داده است و حامیان تروریسم قلمداد کرده اند، ارتباط شبکه بانکی بین الملل با آنها قطع شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: وادادگان در برابر غرب که پست ها و مسئولیت ها را در این چندساله در دست گرفته اند، قصد دارند با پذیرفتن قراردادهای بین المللی و معاهدات مختلف با طرف خارجی، دست ایران را از همه طرف ببندند و آن را در مقابل غربی ها محدود کنند.

کامران غضنفری بیان کرد: نمونه واضح آن برجام بوده است که از همان سال92 مکرر هشدار داده می شد که این مسیری که در پیش گرفته اید غلط است و این توافق ها به زیان کشور است و کلی خسارت برای کشور در بر دارد ولی گوش شنوایی نبود.

نویسنده کتاب راز قطعنامه عنوان کرد: مسئولین با وجود اینکه آگاهی داشتند که این مسیر چقدر مسیر زیان باری است و چه خسارت هایی به کشور وارد می کند، اما بنا داشتند این کار را انجام دهند تا جمهموری اسلامی ایران را در مسئله صنعت هسته ای دست و پا بسته نگه دارند و از پیشرفت آن جلوگیری کرده و آن را به عقب برگردانند.

وی افزود: مشابه همین موضوع را در بحث FATF و شفافیت مالی و به نام عدم حمایت مالی از گروه های تروریستی برای تصویب در مجلس دنبال می کنند تا اینکه شبکه بانکی و مالی کشور را تحت سلطه و سیطره کشور های غربی به ویژه امریکا قرار دهند و آنها بر همه تراکنش های مالی و بانکی ما مسلط شوند و از این به بعد ارتباط ما با همه گروه های مبارز و مقاومت به لحاظ مالی قطع شود و نتوانیم هیچ گونه حمایتی از آنها انجام دهیم.

غضنفری در بخش دیگر سخنان خود گفت: FATF باعث می شود که تمام اشخاص و گروه هایی که امریکا در لیست تحریم قرار داده است و حامیان تروریسم قلمداد کرده اند، ارتباط شبکه بانکی بین الملل با آنها قطع شود و حتی مجبور شویم در داخل کشور خود نیز همه بانک های کشور ارتباط خود را با سپاه پاسداران ، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و خیلی از اشخاص و نهاد هایی که در لیست تحریم خود قرار داده اند، قطع کند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین دولتی باتوجه با اینکه از این موضوع اطلاع دارند همچنان بر پذیرش معاهده های استعمراری که ناشی از روحیه غرب گرایی و وادادگی در مقابل غرب است، اصرار دارند.

نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: به نظر می آید مسائل دیگری نیز پشت پرده است، مثلا حضور خانواده های برخی از مسئولین در کشور های خارجی و وابستگی های آنها به برخی مسائل نسبت به دولت های خارجی در این مورد بی تاثیر نیست.

غضنفری عنوان کرد: رهبری نظام در دیدار با نماینگاه مجلس به صراحت عنوان کردند که چه نیازی است به کنوانسیون ها وقرارداد های بین المللی و خارجی بپیوندیم که دست و پای ما را می بندد و برای ما محدودیت هایی ایجاد می کند و موجب ضرر و زیان جمهوری اسلامی ایران می شود.

وی گفت: با وجود این هشدار و تذکر صریح رهبری نظام، باز هم شاهد آن هستیم بعضی از افراد در مجلس و قوه مجریه با وجود آگاهی این مسیر خسارت بار را دنبال می کنند، تا همان بلایی که در برجام بر سر این کشور آمد و آن همه زیان دیدیدم، این بار از طریق FATF متحمل آن شویم، این مسیری است که به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست.

کامران غضنفری در پایان گفت: سود و منفعت FATF شبیه به آن است که بگوییم در معامله ای 10 میلیون ضرر کنیم اما در ازای آن 5 هزار تومان سود ببریم و هیچ آدم عاقلی چنین معامله ای را توصیه نمی کند.

انتهای پیام/د

نظرات کاربران