تازه های سایت

20. تير 1397 - 17:51
ساختمان بازارچه ماهی فروشان یاسوج؛ مکانی برای مواقع بحرانی یا جایی برای یک بازار بحرانی؟
بازارچه مرکزی ماهی و میگو یاسوج یکی از نقاطی است که در مواقع اضطراری و بحران مانند زلزله برای در امان ماندن شهروندان از خطرات ساخته شده بود که در زمان شهردار سابق برای بازار ماهی فروشان درنظر گرفته شد که ابهامات زیادی را در ذهن پرروش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛  بازارچه ماهی و میگو در شهر یاسوج در سال 94 به منظور دسترسی بهتر شهروندان در بلوار قرنی ساماندهی شد. این بازارچه در سال های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و مردم و بازاریان نیز از شرایط این بازارچه گلایه دارند.

 

دسترسی راحت شهروندان، قیمت و کیفیت مناسب و محیط بهداشتی و زیبا از ویژگی‌های یک بازارچه مناسب ماهی فروشی است اما متاسفانه این موارد در بازار یاسوج یافت نمی شود.

 

در این بازارچه  ۱۴واحد وجود دارد که از این تعداد تنها ۵واحد فعال هستند و بقیه آن ها به علت عدم استقبال مشتریان و مردم، فعالیت آن ها به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است.

 

این بازارچه از سرویس بهداشتی، نمازخانه، استراحتگاه، صندلی برای نشستن مشتریان، سکوی پاک کردن ماهی و تاسیسات فاضلاب محروم است و معلوم نیست این مشکلات تا کی ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس گفته های یکی از بازاریان این مرکز، ماهیانه یک میلیون تومان بابت اجاره به شهرداری پرداخت می کنند اما خدمات مناسبی به این بازارچه ارائه نمی دهند.

 

یکی دیگر از مشکلات بازرچه نزدیک بودن به منطقه مسکونی است که حتی باعث شکایت ساکنین این منطقه به مرکز بهداشت شده است .

 

موارد فوق بخشی از مشکلات بازراچه ماهی فروشان شهر یاسوج، هرچند که مسئولان شهرداری و شورای شهر اعلام کرده اند به دنبال حل این مشکلات هستیم و از جانمایی بد این بازارچه در گذشته نیز انتقاد داشتند اما موضوعی مهمتر که در اینجا وجود دارد، مربوط به مکان این بازارچه است.

 

این مکان یکی از نقاطی است که در مواقع اضطراری و بحران مانند زلزله برای در امان ماندن شهروندان از خطرات ساخته شده بود که در زمان شهردار سابق یاسوج برای ساماندهی بازار ماهی و میگو درنظرگرفته شد اما همانطور که گفته شد این بازارچه از روز افتتاحیه تاکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

سوالی که در اینجا به وجود می آید این است اگر این ساختمان برای مواقع ضروری ساخته شده است، چرا باید تغییر کاربری داده و به بازار ماهی فروشان تبدیل شد؟ آیا در زلزله های اخیر یاسوج نمی شد از این سوله استفاده کرد؟ مدیریت سابق شهری یاسوج با چه استدلالی این کار را انجام داده است؟

 

اکنون با هویداشدن مشکلات این بازارچه و اتفاقات ماه های اخیر در یاسوج به خصوص زلزله اردیبشهت ماه، ضرورت طرح سوالات مطرح شده بیشتر به چشم می آید.

 

امیدواریم مسئولان مربوطه از جمله شهرداری یاسوج، شورای شهر و مدیریت بحران استان نسبت به حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند تا از طریق هم به مشکلات ماهی فروشان رسیدگی شود و هم سایر مسائلی که مطرح شد ، برای همیشه از بین برود.

 

انتهای پیام/ صبح زاگرس

نظرات کاربران