تازه های سایت

22. مرداد 1397 - 2:40
به همت آموزش و پروش:
از خبرنگاران باشت تجلیل شد/رئیس آموزش و پروش:اصحاب رسانه پلی میان مردم و مسئولین+تصاویر
به مناسبت ۱۷ مرداد و به پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به همت آموزش و پرورش شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به مناسبت ۱۷ مرداد و به پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به همت آموزش و پرورش شهرستان باشت برگزار شد.

محمود نظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این آیین با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه ، اظهار داشت: گرامی می داریم یاد و خاطره همه تلاشگران، ایثارگرانی که فعالانه، شجاعانه و ایثارگرانه و بی ادعا در تمامی صحنه های مهم داخل و خارج از کشور برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: امروز بهانه ای است تا به پاسداشت زحمات همه شهدای خبرنگار و همه ایثارگران عرصه خبر که بدون چشم داشت و ادعا، مخلصانه و پویا برای جلب رضایت مردم ومسئولین و برای پیشرفت امور جامعه تلاش می کنند دور هم جمع شویم و از آنان تقدیر کنیم.

نظری اصحاب رسانه را پلی میان مردم و مسئولین توصیف کرد و ابراز داشت:خبرنگاران افرادی تیزبین و هوشیار هستند که در هر جایی از جامعه که نقاط قوتی باشد بخوبی پوشش داده و هر جا نیز نقصان و ضعف باشد آنرا منعکس می نمایند.

وی همکاری اصحاب رسانه را در مدت زمان تصدی خود در آموزش و پرورش شهرستان باشت مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هر جایی که برای بهبود کارها نکته ای لازم بوده اصحاب رسانه این نکات را به ما گوشزد کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت صداقت در گفتار و عملکرد را از لازمه های خبرنگار خوب توصیف کرد و ابراز داشت: این خصوصیت می تواند مهمترین خصلت و ویژگی یک خبرنگار خوب باشد که خوشبختانه این موضوع در میان شما عزیزان قابل مشاهده است.

نظری خبرنگاران شهرستان باشت را فعال توصیف کرد و گفت: هدف خبرنگاران در این شهرستان پیشرفت در ارائه خدمت به مردم است و بارها با تعامل با خبرنگاران اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خدمترسانی به مردم را از اهداف خود در مدت زمان ۶ ساله خدمت در شهرستان باشت عنوان کرد و افزود: در این مدت سعی شده تا پیشنهادات ارائه شده از سوی خبرنگاران ار بشنویم و متناسب با آن و در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و دانش آموزان گام برداریم.



















نظری آموزش و پرورش را نهاد فرهنگی و مهم در امر تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از تأثیرگذارترین دستگاه ها و برزگترین دستگاه اجرایی در کشور است. قریب به ۱ میلیون و یکصد هزار معلم در سرایر کشور کار آموزش به ۱۴ میلیون دانش آموز را بر عهده دارند و طبیعی است که دستگاهی به این بزرگی نیازمند برنامه ریزی و تعامل باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت تعداد معلمین شهرستان را ۴۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد معلم کار آموزش و تعلیم و تربیت به ۴ هزار ۱۳۰ نفر دانش آموز را در سال ۹۶ به عهده داشتند.

نظری راهنمایی های مدیرکل آموزش و پرورش استان و حمایت های نماینده شهرستان های گچساران و باشت را در موفقیت های این اداره مؤثر دانست و افزود: از همه مسئولان شهرستان ، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه مدیران دستگاه ها که در همه مراحل با ما همکاری داشته اند تقدیر و تشکر می نماید.

وی بیان داشت: در مدت زمان حضور چند ساله در آموزش و پرورش این نهاد از لحاظ خبررسانی ، یکی از ادارات آموزش و پرورش فعال استان بوده که این مهم نیز به لطف و تلاش خبرنگاران قبل و کنونی حاصل شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: علی رغم مشکلات فراوان در آموزش و پرورش در سطح کشور اما در شهرستان به لطف حمایت های مدیرکل ، نماینده شهرستان و مهندس گوهرگانی خیر باشتی توانسته ایم گام های مهمی در توسعه آموزش برداریم.

نظری ساخت سالن دخترانه با هزینه ۱۴ میلیارد ریالی توسط این خیر همشهری را از نمونه های خدمات شایسته وی بیان کرد و افزود: در این چند سال نیز قریب به ۱۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش شهرستان باشت کمک کرده اند.

وی قول کمک ۸ میلیارد و ۵۰۰ ریالی این خیر باشتی به آموزش و پرورش استان جهت خرید تجهیزات مدارس را در همایش خیرین مدرسه ساز به میزبانی مرکز استان از دیگر اقدامات ارزنده ایشان اعلام و بیان داشت: ما نیز تلاش کردیم در این مدت با حمایت های مجموعه همکاران در حوزه ستادی و مدارس آموزش و پرورش فعالی داشته باشیم.

نظری از ایجاد ۵ مدرسه هیئت امنایی در چند سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: این ۵ مدرسه هوشمند هستند و با کمک دکتر تاجگردون و کمکی که از سوی سازمان نوسازی و مدارس کشور شد تجهیزات مطلوبی در اختیار ما قرار گرفت که امسال نیز مبلغ ۷ میلیارد ریال جهت تجهیز مدارس این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از این تجهیزات در اختیار ما قرار گرفته و مابقی نیز تا چند روز آینده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

نظری در ادامه با بیان اینکه ۳ باب مدرسه با کمک بنیاد برکت در شهرستان باشت در حال ساخت است، گفت: یکی از آنها هنرستان تخصصی است که نیاز شهرستان بود.

وی احداث ساختمان سه طبقه آموزشی با پیشرفت ۶۰ درصدی را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: تلاش می شود که این واحد آموزشی تا مهر ۹۸ افتتاح و آماده بهره برداری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت ساخت یک باب مدرسه از طریق پروژه های ملی را یکی دیگر از مدارس در حال ساخت عنوان کرد و گفت: امید است بار ساخت این مدارس بتوانیم فضای آموزشی مطلوب در اختیار دانش اموزان قرار دهیم.

نظری خرید کیت های مختلف آزمایشگاهی با همکاری خیر باشتی و تحویل به مدارس را از دیگر برنامه های صورت گرفته در جهت کیفی سازی فضای آموزشی باشت عنوان کرد.

وی کسب رتبه نخست دانش آموزان شهرستان باشت در سال ۹۵ -۹۶ در پذیرش کنکور را از افتخارات این اداره و نتیجه حمایت های مطلوب دانست و ادامه داد: براساس بررسی های سازمان سنجش شهرستان باشت و همچنین در زمینه هدایت تحصیلی و پوشش رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش رتبه اول استان را کسب کرده است.

نظری کسب رتبه های برتر استانی و کشوری توسط دبیران شهرستان باشت را افتخاری دیگر برای این شهرستان دانست و افزود: که کسب رتبه اول استانی و دوم کشوری توسط ۲ تن از دبیران بنام آقای ستایش و محرابی در رشته علوم آزمایشگاهی گویای این مدعا است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت کسب رتبه اول استان و سوم کشوری توسط خانم حسینی بانوی معلم باشتی در مسابقات کشوری در درس تفکر و سبک زندگی را موفقیت دیگری از جامعه فرهنگی شهرستان باشت عنوان کرد.

نظری بیان داشت: آقای امید اسدی نیز در مسابقات آنلاین درس کار و فناوری رتبه اول کشور را بدست آورد.

وی با بیان اینکه دانش اموزان باشتی در مسابقات قرآن نماز و عترت نیز صاحب دهها رتبه برتر استانی و کشوری شده اند، اضافه کرد: کسب رتبه ۲ کشور توسط آقای درودگر دانش اموز دبیرستان نمونه شهید بهشتی و همچنین در سال های قبل آقای دست افکن در زمینه انشای نماز تنها گوشه ای افتخارات دانش اموزان باشتی در مسابقات مختلف قرآن ، عترت و نماز است.

نظری پیشرفت آموزش و پرورش باشت را در شاخص مختلف مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اعتقاد داریم ظرفیت و پتانسیل باشت بالاتر از این است و می توانیم با همت و تلاش استعدادها را شکوفا کنیم که نیاز به کوشش همکاران و حمایت های مسئولین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت یکی از مشکلات این نهاد را مهاجرت دانش اموزان نخبه ذکر کرد و گفت: متأسفانه به دلیل قرار گرفتن در زیر سایه شهرستان گچساران به دلیل داشتن امکانات بیشتر رفاهی جهت زندگی برخی از خانواده های دانش اموزان نخبه اقدام به مهاجرت می نمایند تلاش شد که جلوی این کار گرفته شود و تا حدودی موفق شدیم اما باز هم دانش آموزانی داریم با معدل درسی بالا که خانواده های آنها برای انتقال از دبیرستان نمونه شهید بهشتی باشت به دبیرستان نمونه گچساران اقدام می کنند که امید است این مشکل برطرف شود.

نظری رفع مشکل و جذب دبیران تراز اول در پایه متوسطه دوم را از اقدامات ارزنده این نهاد در جهت ارتقاء سطح علمی و آموزشی دانش اموزان دانست و افزود: دبیرستان های ما از لحاظ آموزشی ارتقاء یافت و برخی از دانش آموزان با وجود قبولی در دبیرستان های نمونه به این مدارس جهت تحصیل برگشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش جمعی بتوان آموزش و پرورش پویا، با کیفیتی داشت تا شاهد رشد شاخص های کیفی آموزش در این شهرستان باشیم .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت با تبریک هفته ازدواج نیز گفت: در مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشت مصوب شد که آموزش و پرورش شهرستان باشت برای هر فرهنگی که قصد ازدواج داشته باشد مبلغ ۵ میلیون تومان وام بدون نوبت در نظر گرفته و در صورتی که هر دو فرهنگی باشند به آنها نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.

نظری همچنین اعطای وام بدون نوبت به ۴ نفر از فرهنگیان بازنشسته جهت ازدواج فرزندان آنها را از دیگر مصوبات اعلام کرد و گفت: امید است با این اقدام در امر ازدواج تسهیل شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از اصحاب رسانه شهرستان باشت تجلیل شد .

نظرات کاربران