تازه های سایت

13. آبان 1398 - 14:22
حضورجالب دانش آموزان یکی از مدارس باشت در راهپیمایی 13آبان
همزمان با سراسر کشور استان کهگیلویه وبویراحمد از زن و مرد ،پیر وجوان و همه آمده بودند تا یکبار دیگر بگویند که ما لحظه ای از آرمانهای انقلاب اسلامی دست نخواهیم کشید.

به گزارش پایگاه خبر ی باشت نیوز به نقل از صبح زاگرس :به مناسبت سیزده آبان که به عنوان روز دانش اموز نامگذار ی شده است دلیل این نامگذاری و زیباترین متن های مرتبط با آن را برای شما در ادامه این مطلب از ایران ناز گردآوری کرده ایم. سیزده آبان ۵۷ بود. دانشجویان و دانش آموزان، مانند روزهای پیش، در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند و با شعارهای توفنده و مشت های گره کرده، جنایت های رژیم منفور پهلوی را محکوم می کردند و خواهان برپایی حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بودند. عده ای از جوانان در کنار نرده های دانشگاه و عده ای دیگر در زمین چمن دانشگاه، علیه رژیم شعار می دادند.

این وضعیت تا ظهر ادامه داشت، که ناگهان، گلوله های قساوت دژخیمان شاه، فضای پیرامون دانشگاه را در تاریکی فرو برد. بیش از شصت تن از دانش آموزان، به خاک و خون کشیده شدند. به همین مناسبت، این روز را روز دانش آموز نامیدند، تا برای همیشه چراغی فرا راه دانش آموزان عزیز کشورمان باشد و روحیه ی ظلم ستیزی و عدالت خواهی را در آنان، هماره زنده نگه دارد.

وامروز بعد ار گذشت چهل سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این روز را که بعنوان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است ،هر روز با شکوه تر از سالهای قبل این یوم الله را گرامی می دارند، چون بخوبی  این را دریافتند که تنها راه شکست دشمن مقاومت  وعمل به فرامین مقام معظم رهبری است.

همزمان با سراسر کشور استان کهگیلویه وبویراحمد از زن و مرد ،پیر وجوان و همه آمده بودند تا یکبار دیگر بگویند که ما لحظه ای از آرمانهای انقلاب اسلامی دست نخواهیم کشید.

اما جالب ترین قسمت این راهپیمایی در شوش  علیا یکی از روستاهای شهرستان باشت که با تعداد اندک دانش آموزانی که داشتند نیز به میدان آمدند و اقیانوس ایران اسلامی را تکمیل کردند.

گفتنی است روستای شوش علیا در فاصله 500متری بخش بوستان ازشهرستان باشت از استان کهگیلویه وبوراحمد قرار دارد.

نظرات کاربران