تازه های سایت

21. ارديبهشت 1401 - 22:57
در گفتگو با رئیس اداره ورزش و جوانان مطرح شد:
دعوت ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت از خانواده ها برای حضور فرزندان جهت غنی سازی اوقات فراغت آنها در محیط های ورزشی
مهدی عسکری از برنامه ریزی این اداره برای اوقات فراغت همشهریان در تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛مهدی عسکری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛دغدغه والدین برای کلاس های تابستانی یکی از اصلی ترین مسائلی است که به بحث روز خانواده ها تبدیل می شود، زیرا جوانان و نوجوانان بعد از گذراندن فصل امتحانات و فشارهای مختلف روحی و جسمی ناشی از استرس درس و مدرسه و کرونا به دنبال آن هستند که روزهای تعطیلات خود را با انواع مختلف کلاس های سرگرمی، شادی و ورزشی سپری کنند.

وی افزود؛ افزایش مکان های ورزشی قابل دسترس و برگزاری کلاس های ورزشی مختلف با هزینه های معقول یکی از اهداف مهم اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان می باشد.

عسکری گفت؛ فعالیت بدنی و ورزش فرصت‌هاي زيادي براي نوجوان فراهم مي‌سازد تا او بتواند خود را نشان دهد، در انجام كارها توفيق يابد، حس ابتكار در او تقويت شود و در محدوده­ توانايي‌هاي ذهني، جسمي، عاطفي و اجتماعي خود تجاربی به دست آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت تصریح کرد؛ الگوهاي فعاليت بدني كه در دوران نوجواني و بلوغ كسب مي‌شوند بيشتر در طول زندگي هر فرد باقي مي‌مانند ازاين­رو باعث فراهم آمدن پايه‌اي فعال و سالم در زندگي مي‌شوند؛ برعكس، بي‌تحرك، تغذيه نامناسب كه امکان دارد در دوران نوجواني به وجود بيايند در بزرگسالي نيز معمولاً ادامه مي­يابند.

عسکری بیان کرد: تربيت بدني و ورزش راه گريختن از ناتواني و تنبلي و در نتيجه كسب شادماني است، و براین اساس و با توجه به اهمیت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های متعددی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت پیش بینی شده است که راه اندازی مدارس و کلاس های ورزشی در رشته های مختلف از جمله شنا، فوتبال ،والیبال ، کاراته،تکواندو، دوچرخه سواری ، آمادگی جسمانی ، ژیمناستیک ، ورزشهای رزمی ، تنیس روی میز ،کشتی، بازی های بومی محلی، پیاده روی، فوتسال،دفاع شخصی هندبال،بدنسازی، کیک بوکسینگ و... از جمله برنامه های اوقات فراغت تابستان است.

عسکری گفت ؛در طی روزهای آینده جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرماندار محترم و دیگر اعضا با موضوع اوقات فراغت برگزار و ادارات و سازمان هایی که به صورت مشخص در زمینه اوقات فراغت برنامه های مدونی دارند همچون فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، بسیج، تبلیغات اسلامی، مراکز فنی حرفه ای، سازمان هلال احمر نیز برنامه های اوقات فراغت مناسبی برای جوانان شهرستان برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت ؛انشالله بتوانیم با تعامل مثبت و کارا با شهردار و اعضا محترم شورای شهر نیز از ظرفیت این عزیزان جهت غنی سازی اوقات فراغت همشهریان استفاده کنیم،بنابراین از والدین محترم دعوت میکنیم از همین امروز، جهت پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود به طور منظم و هدفمند و با نظر فرزندان خود، برای حضور و شرکت در برنامه های ورزشی شهرستان برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران