تازه های سایت

17. خرداد 1401 - 21:49
در باشت صورت گرفت؛
با استقبال سید ناصر حسینی پور استاندار وارد شهر باشت شد/ درد و دل اهالی روستا ها رو در رو با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد/ کلنگ عمرانی و توسعه در باشت به زمین زده شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مسائل توسعه ای و عمرانی شهرستان باشت با استقبال سید ناصر حسینی نماینده این شهرستان به باشت سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوزصبح امروز دکتر احمد زاده به همراه نماینده گچساران و باشت و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در گلزار شهدای شهر باشت سفر کاری خود را در این شهرستان آغاز کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید در دیدار با اهالی روستاهای مله برفی،امام ضامن، و چم بلبل باشت گفت:رفع مشکل آب آشامیدنی و جاده بین مزارع کشاورزی این روستاها در اولویت و دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی از تزریق اعتبار اولیه2 میلیارد ریالی برای جاده بین مزارع خبر داد و ابراز داشت: مشکل اینترنت منطقه که دغدغه مردم و دانش آموزان است رفع می شود.

سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تاکید بر اینکه هر آنچه گفته می شود باید در صورت جلسه ای تنظیم شود که ما بر آن نظارت و مطالبه گری کنیم گفت: این مصوبات نیز باید از طریق وزارت خانه ها و در مسیر خدمت صادقانه‌ برای این مردم پیگیری و مطالبه شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بازدید های توسعه ای و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم لیراب و چالموره و دره باشت گفت:مشکل آب این روستاها به صورت تعاونی است و بخشی از آن وظیفه مردم است و بخشی از آن هم بر عهده مسیولین هست که باید پیگیری شود،همچنین مشکل اینترنت ، چمن مصنوعی و جاده هست که ت مبلغ ۱۰میلیارد هم برای آن در نظر گرفته شده است.

استاندار احمد زاده گفت: مردم از ما انتظار دارند و تشکر می کنم از برادر جهادی و یادگار جبهه جنگ و پای کار ،بحث پروژه های آب رسانی باید در اولویت قرار بگیرید و همین امسال باید این موضوع به پایان برسد .

احمدزاده گفت:برای جاده روستاها همین الان مبلغ ۱۰میلیارد و پانصد میلیون تومان در حساب است که باید به سرانجام برسد،و مشکلات زیر ساختی آنها نیز باید پیگیری شود.

قلی‌پور به نمایندگی از اهالی روستای چاه تلخ باشت گفت:از عمده مشکلات این روستا آب آشامیدنی،اینترنت ،بافت فرسوده ،جاده ،اسکان و جایگاه دامپروری است که سالها است ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم و امید است با حضور استاندار جهادی و نماینده محترم در این روستا بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وی گفت:بخشی از فعالیت مردم روستا دامداری بوده است که بعلت نبود آب نزدیک به ۵هزار راس دام در این روستا به فروش رسیده و همین موضوع باعث شده تا بر روی اشتغال و بیکاری اهالی اثرگزار باشد.

سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آب آشامیدنی، آب کشاورزی و اینترنت مطالبه ما از مدیران استانی است و بحث اورژانس بین جاده ای با محوریت چاه تلخ نیز باید جز مصوبات و پیگیری شود.

حسینی پور از در دستور کار قرار جاده خبر داد و گفت: گلزار مطهر شهدای چاه تلخ نیز باید هر چه زودتر ساماندهی شود و این موضوع را به جد مطالبه خواهیم کرد.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع اهالی روستاهای چاه تلخ،چالموره، دره باشت، و دمیه گفت: بحث جاده چاه تلخ با توجه به اینکه از نقاط حادثه‌خیز است در مصوبات سفر تایید و برای آن نیز پیمانکار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: برای شبکه آب رسانی این منطقه ۵میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است ،که سریعا این مشکل باید حل شود،و ما از مشکلات شما غافل نیستم قبل از اینکه به اینجا سفر کنم بخشی از مشکلات شما را بررسی کرده ام و برای آنها اعتبار در نظر گرفته شده است.

احمدزاده تصریح کرد: ۲ حلقه چاه در نزدیکی چالموره وجود دارد که باید آنها تعیین تکلیف شود، انجام کامل شبکه آبرسانی چاه تلخ و ۱۲روستای دیگر نیازمند ۴۰میلیارد اعتبار لازم است .که باید طی یک برنامه ریزی با شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار برای این منطقه اجرایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده گچساران و باشت به همراه مسئولان شهرستانی و مدیران کل از روستاهای مله برفی،امام ضامن،چم بلبل،لیراب،چالموره، دره باشت، چاه تلخ،دمیه، کوشک ظفری،چهار راه گشین، سرتنگ بیدک ،تلخاب ،نارگ موسی، تلچگاه، لار ، شاه بهرام و کوه دهک بازدید و در گفتگو با اهالی و با بررسی مشکلات اب، برق ، جاده روستایی، آب کشاورزی، اینترنت و روند رفع این مشکلات و افتتاح چند طرح عمزانی در دستور کار این سفر کاری قرار داشت.

گفتنی است افتتاح پروژه آسفالت ده کهنه ظفری،کلنگ زنی مدرسه ۶کلاسه شهید قبادی،کلنگ زنی مدرسه فاطمیه س،کلنگ زنی مدرسه عدالت لیراب ،کلنگ مدرسه سلمان فارسی منصور اباد،کلنگ مدرسه امام رضا ع برمامیون ،کلنگ زنی مدرسه میثم سرآبیز،کلنگ زنی چمن مصنوعی شبانه روزی حضرت رقیه ،کلنگ زنی چمن مصنوعی مدرسه اندرزی ،کلنگ زنی چمن مصنوعی مدرسه برکت بوستان از دیگر برنامه های مسئولان در شهرستان باشت بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران