تازه های سایت

18. آبان 1402 - 14:10
تشریح آخرین وضعیت چاه‌های آب باشت با 152 چاه غیر مجاز
رئیس اداره آب باشت آخرین وضعیت چاه‌های آب باشت را با داشتن 152 چاه غیر مجاز تشریح کرد.

به گزارش باشت نیوز یدالله محمدزاده در گف‌وگو با خبرنگاران در باشت  گفت: ۴۷۴ فقره پروانه برداشت آب‌های سطحی در شهرستان باشت صادر شد.

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان باشت متوسط سالانه بارندگی در شهر باشت را 700 میلی متر ذکر کرد و گفت: تعداد ۱۵۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان وجود دارد و تعداد ۲۴ کنتور هوشمند نیز کار گذاشته شده است.

محمد زاده تعیین پهنا، بستر و حریم انهار طبیعی و کانالهای عمومی و رودخانه ها، تعیین میزان منابع آب سطحی و زیر زمینی، تخصیص و اجازه بهره برداری از منابع آب عمومی برای مصارف کشاورزی شرب و را از مهمترین وظایف این نمایندگی ذکر کرد.  

محمد زاده تصریح کرد: ۸۰ درصد چاه ها مربوط به چاه‌های کشاورزی است.

رئیس اداره آب باشت هم چنین از انسداد ۳۹حلقه چاه غیر مجاز آب از ابتدای تأسیس این اداره تاکنون در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای صیانت از منابع آبی همواره مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان باشت خاطرنشان کرد: هرگونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز جرم است و با آن برخورد خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به این که از زمان تاسیس اداره منابع آب تاکنون ۴۵ فقره شامل دستور قضایی و حکم صادره  انجام شده است افزود: ۳۵ هکتار آزادسازی و رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه ها در شهرستان باشت از اقدامات این اداره بوده است.

انتهای خبر/

نظرات کاربران