تازه های سایت

19. آبان 1402 - 14:28
در خطبه‌های نماز جمعه استان مطرح شد؛
19آبان باید روز مقاومت کهگیلویه‌وبویراحمد ثبت شود
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم‌زمان با سایر شهرهای کشور برگزار شد

 لنده:

امام‌جمعه لنده گفت:امروز توان موشکی ایران مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهید طهرانی مقدم‌ها و هم‌رزمانش است.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیونددهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت:  سالگرد شهید حسن طهرانی مقدم را که از پایه‌گذاران موشکی سپاه پاسداران است را گرامی می‌داریم چراکه این شهید عزیز و مجموعه همکارانش توانستند توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را در جهان بالا ببرند و حمله موشکی به پایگاه موشکی عین الاسد و منافقین بزرگ‌ترین دستاورد این حملات موشکی است.

امام‌جمعه لنده تصریح کرد: تأکید شهيد طهرانی مقدم در خصوص امکانات و استفاده بهینه از امکانات است که همه مدیران باید این رویه را داشته باشند.

وی تأکید کرد: آمار شهدای غزه بالاتر ١١هزار نفر رفته است و این عرصه تقابل حق و باطل است و رهبری بر این مهم تأکیددارند.

محمودی اصل گفت: اوج ذلت و ظلم مضاعف را رژیم صهیونیستی در غزه نشان از یک نسل‌کشی است که زنان و بچه‌های بی‌گناه را قتل‌عام کردند.

وی گفت: امروز فریاد مسلمانان عالم از حملات گسترده جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی بلند است ولی شاهد حمایت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی از این جنایات هستیم.

امام‌جمعه لنده گفت: سید حسن نصرالله به‌طور واضح بیان کردند که اگر شرایط به‌گونه‌ای شود که همه جبهه مقاومت به میدان بیایند کار این رژیم و همه حامیان آن تمام است.

وی گفت:هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی می‌داریم و همه باید با انس و آگاهی در این حوزه و توسعه و نشر فرهنگ کتاب‌خوانی  گام بردارند.

محمودی اصل تأکید کرد: موفقیت فرزندان ما درگرو الگو گیری و بهره بری از فرصت‌های مطالعه است که باید با الگوبرداری از سیره شهدا به تقویت روحیه انقلابی خود بپردازند.

وی گفت: رویش طیب یک کار ارزشمندی است که از سوی جبهه فرهنگی شهرستان در حال اجرا است.

امام‌جمعه لنده گفت:  توسعه فضای آموزشی مدارس در شهرستان فرصتی ناب برای دانش آموزان است.

*******

چرام:

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار همواره برنقش و اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی تأکید داشته و انتخابات به عنوان مهمترین عرصه ظهور و بروز اراده مردم در اداره ی امور تلقی می شود.

امام جمعه چرام افزود: راهبرد تعیین شده رهبری برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح است که مسئولین ذی ربط برای آن باید برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: حضرت آقا  حضور حداکثری در انتخابات را خواسته‌اند طبعا وزارت کشور و شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت با همین سیاست موضوع را دنبال می کنند و زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم می کنند.
 افشار عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب معیارهای انتخاب خوب و شایسته را بیان می فرمایند و  مردم به دنبال مصادیق خواهند رفت.

امام جمعه چرام با بیان اینکه ائمه جمعه با دنبال کردن این مشی رهبر معظم انقلاب به دنبال مشارکت گسترده ی مردم در انتخابات هستند، گفت: رفتار و گفتار امام جمعه باید کاملا بی طرفانه باشد تا بتواند زمینه ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد و اعتماد عمومی به جایگاه امامت جمعه خدشه دار نشود.

وی افزود: انتخابات برگزار خواهد شد و مردم یک نفر را انتخاب خواهند کرد اما اعتماد به این جایگاه هر روز باید مستحکم تر گردد.

افشار ادامه داد: امام جمعه وظیفه ی جهاد تبیین و بیان ویژگی های نماینده ی در تراز انقلاب اسلامی را دارد.و بیان معیارها و شاخص ها باید صورت پذیرد. اینجانب با صراحت یا ایما و اشاره، نسبت به مصادیق نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود نمی کنم و این موضع قطعی بنده است و هر کس از طرف اینجانب مطلبی دال بر تعیین مصداق بیان نماید صحیح نیست.

افشار عنوان کرد: همه ی عزیزان برای بنده مورد احترام هستند و از همه ی نامزدهایی که ثبت نام کردند کمال امتنان و سپاس را دارم.

وی افزود:دفتر امام جمعه ،ملجاء و پناهگاه همه ی افراد است و تا حال دو برادر محترم از نامزدها تشریف آوردند وبیان دیدگاه های خویش را داشتند. و توصیه هایی برای خدمت به مردم خدمتشان داشتم و هر کدام دیگر نیز بخواهند تشریف بیاورند خدمتشان هست.

  *******

گچساران:

حجت‌الاسلام والمسلین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روز 19 آبان ماه نماد مقاومت شجاعانه مردم گچساران در برابر طاغوت است و همواره این روز بزرگ بایستی گرامی داشته شود و به روان پاک همه شهدا درود می‌فرستیم، 19 آبان 57 روزی است که غیرت، همدلی، ولایت مداری و افتخارآفرینی مردم عزیز این خطه در حمایت از آرمان‌های انقلابی برگ زرینی دیگری بر افتخارات استان افزود.

 

وی افزود: گچساران را باید با قیام 19 آبان 57 معرفی کرد، گچساران را باید با حرم بی‌بی حکیمه خاتون سلام‌الله علیها فرزند امام موسی کاظم علیه الاسلام شناخت. گچساران را باید با 43 بقعه متبرکه‌اش که از فرزندان و نوادگان ائمه عصمت و طهارت علیهم‌السلام هستند معرفی کرد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: بنابراین این روز بزرگ را باید قدر بدانید و مسئولین برای اینکه بتوانند قیام خونین 19 آبان را در تاریخ رسمی کشور ثبت کنند باید تلاش کنند. روز گذشته یادواره شهدا را داشتیم و این یادواره‌ها باید بیشتر مردمی برگزار شود تا حضور باعظمت مردم را هم شاهد باشیم.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم گچساران ثبت روز 19 آبان به نام روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد است و از نماینده ولی‌فقیه در استان استدعا دارم که فضای حضور مردم گچساران برای دیدار با مقام معظم رهبری را فراهم کنند تا عظمت این قیام را از زبان رهبر فرزانه انقلاب بشنویم و بفهمیم و باور کنیم بعد از حادثه سینما آبادان دومین حادثه‌ای که در جنوب کشور اتفاق افتاد و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است حادثه 19 آبان 57 در گچساران بود.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد:19 آبان روز جهانی علم در خدمت توسعه است آیا امروز علم و دانش بشری در خدمت دانش و صلح جوامع است که این‌گونه نیست و دانش در اختیار مستکبرین است که دستشان به کشتن هزاران انسان بی‌گناه در جهان آلوده است.

 

وی افزود: امروز فروش کارخانه‌های اسلحه‌سازی استکبار جهانی و در رأس آمریکای جهان خوار بیشتر شده و سودهای کلانی با فروش تسلیحات جنگی به جیب می‌زنند، اما تفکر انقلاب نیز فرهنگ ایمانی و اسلامی را باعث پیشرفت جوامع می‌داند و هیچ‌وقت از علم سوءاستفاده نکردند و علم را برای رشد همه‌جانبه بشریت استفاده می‌کنند لذا علم باید در خدمت بشر و صلح باشد نه اینکه شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باشیم.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داشته است. 21 آبان ماه نیز سالروز شهادت سردار شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است این شهدا کسانی بودند که از علم برای خدمت به مردم و صلح بهره بودند، شهید تهرانی مقدم الگوی وفای به عهد است و دارای روحیه جوانمردی وایمانی مثال‌زدنی بودند و شعار ما می‌توانیم را در کشورمان به اثبات رسانید.

 

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: شهید تهرانی مقدم نشان داد که می‌شود با نگاه به داخل با خودباوری و اتکا به جوانان این مملکت به قله‌های پیشرفت رسید اما بزرگ‌ترین آرزوی این شهید نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بود و امروز آرزوی این شهید بزرگ در حال محقق شدن است و موشک‌های پیشرفته در خدمت جبهه مقاومت است که در آینده‌ای نزدیک تیر خلاص را بر پیکر این غده سرطانی وارد خواهد کرد.

 

خطیب جمعه گچساران یادآور شد: امروز غزه به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل‌شده است ملت ایران هیچ‌وقت نترسیده است اگر آمریکا و ایادی استکبار کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران اسلامی داشته باشند بدانند ضربه‌ای خواهند خود که هیچ‌وقت فراموش نخواهند کرد. اسرائیل در طوفان الاقصی شکست سنگینی خورد و باید همه ملت‌های آزاده دنیا برای مبارزه با این غده سرطانی به میدان بیایند.

 

وی افزود:24 آبان ماه‌روز بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخانی است. کتاب غذای روح انسان است. امام علی علیه اسلام در روایتی کتاب را باغ و بوستان دانشمندان معرفی می‌کنند لذا همان‌طوری که انسان از گردش در بوستان لذت می‌برد باید از مطالعه هم لذت ببرد و متأسفانه امروز در کشورمان سرانه مطالعه پایین آمده است که باید تدبیر شود.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد:24 آبان ماه سالروز تصویب قانونی اساسی جمهوری اسلامی است که این روز را گرامی می‌داریم، قانون اساسی نشان تبلور انقلاب اسلامی است و اهمیت بالایی دارد و جزو مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا است و همه باید در برابر قانون تسلیم باشیم چراکه اساس و تجسم انقلاب اسلامی قانون اساسی است.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: در آستانه یک رخداد بسیار مهم در کشور یعنی انتخابات اسفندماه هستیم و همه باید در برابر قانون اساسی تسلیم باشیم چراکه قانون اساسی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: از خدمات جناب سرهنگ محقق زاده فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج گچساران قدردانی می‌کنم و عرض خیرمقدم و تبریک به جناب سرهنگ صالحی فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج گچساران راداریم و برای ایشان در مسئولین جدید آرزوی موفقیت می‌کنیم.

  *******

پاتاوه:

حجت الاسلام والمسلمین سید رحمت الله سیادت ظهر امروز( ۱۹ آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و بهداشت از منظر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم السلام به بیان سخنی از امام علی علیه السلام پرداخت و اظهار کرد: «تقوای الهی، داروی درد دلهای شما است، او پاک کننده آلودگی جان هایتان می باشد».

 

امام جمعه شهر پاتاوه به شرح و تفسیر آیه «۱۱» سوره انفال پرداخت و گفت: «از آسمان آبی بر شما فرو فرستاد تا شما را به وسیله آن پاک گرداند».

 

وی افزود:پیامبر عظیم الشأن اسلام در این مورد فرموده اند «خداوند پاک است و پاکی را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزه گی را دوست دارد. هیچ لباسی زیباتر از سلامتی نیست.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به آیه «۲۴» سوره عبس و سخن پیامبر اسلام (ص)، ادامه داد: «انسان باید به غذای خویش بنگرد، هرکس کم بخورد، بدنش سالم می ماند و صفای دل می یابد، هرکه پرخوری کند، بدنش بیمار و قلبش سخت می شود.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: دین مبین اسلام و ائمه معصومین و طاهرین علیهم السلام، راه روش زندگی درست، سالم و پاکیزه و سلامتی جسم‌ و تن را برای ما به ارمغان آورده اند، هماننداین فرموده امام صادق علیه السلام که «انسان هنگام خارج شدن از حمام، بر دو تا پای خود آب سرد بریزد، این کار بیماری را از بدنت بیرون می کند».

 

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با اشاره به هفته سلامت بانوان ایرانی، با شعار «بانوی سالم، خانواده سالم و جامعه سالم» به نقل از پیامبر«ص»، گفت:رمقدس ترین و مستحکم‌ترین کانون‌ها،کانون خانواده است، به ویژه بانوان که مادر، اصل خانواده محسوب می‌شوند.

 

وی در بخش دوم خطبه سیاسی به راهبردهای حکیمانه مقاومت فلسطین در جنگ اراده‌ها بر علیه صهیونیسم اشاره و اظهار کرد: ۳۲ روز از عملیات تاریخ ساز و سرنوشت ساز طوفان الاقصی گذشت، عملیاتی که دستاوردهای بزرگ راهبردی را در پی داشته و خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: دستاوردهای راهبردی عملیات طوفان الاقصی افسانه بازدارندگی اسرائیل را شکست، کشاندن جنگ به قلمرو را برای همیشه در هم شکسته و هویت طوفان الاقصی فلسطین ماند.

 

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه جنگ روانی رژیم جعلی‌ها هم ناکار شد، بیان کرد: درگیرسازی صهیونیست‌ها در شمال و جنوب فلسطین با حزب الله و انصارالله یمن با حفظ ابهام در واکنش و تحلیل ناپذیری برای دشمن یک ضرورت بود که انجام گرفت.

 

وی با بیان اینکه فشار بر آمریکا به عنوان اتاق طراحی و فرماندهی صهیونیست‌ها با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن صورت گرفت، ادامه داد: بیدارسازی امت اسلامی و مردم غرب با بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین های اشغالی توسط دولت های اسلامی به عنوان یک ضرورت باید مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سیادت ضمن تاکید بر اینکه پیروزی همه جانبه مردم مظلوم فلسطین بسیار نزدیک است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان دومین جنایتکار جنگی جهان بیش از ۳۰ مورد جنایت جنگی آنها در فلسطین در برابر سکوت سازمان‌های حقوق بشری در جهان صورت گرفته و آنها را در دنیا رسوا کرده است.

 

خطیب نماز جمعه پاتاوه محاصره غزه و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت را جنایت جنگی اثبات شده دانست و گفت: حملات به غیرنظامیان، نقض جدی کنوانسیون چهارم ژنو و امضای رژیم صهیونیستی پای توافق در سال ۱۹۵۱میلادی طبق ماده ۱۴۷ کنوانسیون مذکور مانند قتل عمد، واردکردن عمدی آسیب شدید جسمانی، تخریب و غصب اموال، بمباران منطقه‌ای به شیوه ممنوعه، جزو حملات شدید خودسرانه به شمار می‌رود.

 

وی شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مظلوم و بی دفاع غزه که اکثر آنها کودکان و زنان هستند را یادآور شد و گفت: یکی از وزرای کابینه نتانیاهوی ملعون، تهدید به بمب اتمی علیه مردم مظلوم فلسطین کرده که در این مدت بمب‌های ریخته شده بر سر مردم مظلوم غزه دو برابر بمب اتمی بودند.

 *********

 

یاسوج:

 

 امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: مراقب دنیا باشید زکات و خمس مال خود را پرداخت کنید مسیر‌های حلال را دنبال کنید این زندگی به این شکل ذخیره گاهی برای آخرت است، انسان‌های دانا از دنیایی که از مسیر اشتباه پیش رفته باشد دوری می‌کنند، شهرت، قدرت و ثروت خطرناک است.

وی افزود: خمس دادن، حجاب داشتن، روزه گرفتن و... صبر می‌خواهد در مقابل معصیت شکیبا باشید نفس و شیطان انسان را وادار به گناه می‌کند نسبت به وسوسه‌های شیطانی صبور باش و مقاومت کن اینگونه انسان منزلت پیدا می‌کند‌ایستادن در مقابل نفس دنیای انسان را تغییر می‌دهد.

آیت الله حسینی تصریح کرد: هوش و فهم و درک انسان با‌ایستادن در مقابل نفس تغییر می‌کند، دنیا یک پل است و باید از آن عبور کرد آنچه گذشت، گذشته اگر اشتباه کردیم باید توبه کنیم‌اگر غفلت کردیم جبران کنیم اکنون و این زمان را مغتنم بشماریم و نگذاریم فرصت از دست برود، خیلی‌ها فکر می‌کردند ۱۰۰ سال دیگر عمر می‌کنند اما خیلی سریع تمام شد.

امام‌جمعه یاسوج افزود: فرصت را تلف نکنید مرگ‌های امروز کوچک و بزرگ و زن و مرد نمی‌شناسند همه نفس‌ها مرگ را می‌چشند، دنیا انسان را حریص‌تر و طماع‌تر می‌کند، هرچه بیشتر در دنیا دارد تشنه‌تر می‌شود دنیا شبیه آب دریاست.

وی ادامه داد: برای‌ایستادن در مقابل دنیا حلال و حرام کنیم، از گناهان دوری کنیم دلبسته مال و ثروت نباشیم، برخی وقتی می‌میرند با خوشحالی استقبال می‌کنند برخی نیز اینگونه نیست و درد و سختی همراه است تازه بعد از این دنیا عذاب برای این افراد آغاز می‌شود

وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: هیچ‌چیزی در نزد خدا مخفی نیست و تنها راه سعادت انسان‌ها تقوا است اما جهالت‌ها و نادانی‌ها غالب شده شده است فساد انجام می‌دهیم این شرارت‌های جهانی ناشی از غفلت جهانی نسیت به خدا و قیامت است.

امام‌جمعه یاسوج گفت: امروز روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه است خداوند به انسان عقل و شعور و خلاقیت داده است خداوند خواسته است که انسان اینگونه باشد زنبور عسل و موریانه یک زندگی به یک شکل دارد خداوند بع انسان ۵لم و هوش و عقل داده که در خدمت زندگی بهتر باشد.

وی گفت: علوم مختلف همه متعلق به خداوند است طوری علم را تفسیر می‌کنیم انگار خودبه خود به وجود آمده است همه علوم برای پیشرفت و نزدیک شدن به خداوند است امروز این کشتار فجیع در غزه به واسطه علم و دانش است موشک‌های یک‌تنی آمریکا و انگلیس در غزه خون‌ریزی می‌کند اگر روزی یک تیر بر گلوی طفل ۶ ماهه زدند امروز بایدن و نتانیاهو گلوی اطفال و مردم مسلمان غزه را هدف قرار داده است.

خطیب جمعه یاسوج بیان کرد: علم باید در خدمت صلح و عدالت باشد اما امروز می‌بینیم این علم زندگی بشر را ویران می‌کند اگر دیروز با یک تیر یک انسان کشکه می‌شد اما امروز با اشاره به یک دکمه هزاران نفر در چند دقیقه از بین می‌برند/

آیت الله حسینی افزود: همراه علم خدا و اخلاق و عدالت نبود نتانیاهو جنایت می‌کند ۵هرار کودک بی‌گناه زیر رگبار توپ و تانک در خون می غلطتند و غربی‌ها شادی می‌کنند حکام غرب خوشحالی می‌کنند اینگونه علمشان مردم را می‌کشد علم را درست تعریف نکردیم.

آیت الله حسینی بیان کرد: ۷۵ میلیون انسان در جنگ جهانی دوم کشته شد علم را در خدمت صلح قرار ندادیم در اختیار انسان‌های خبیث است.

وی با اشاره به هفته کتابخوانی گفت: اهل مطالعه باشیم کتاب آگاهی و دانایی می‌آورد تاریخ بخوانیم تاریخ جنایت‌های آمریکا را بخوانیم اگر تاریخ و گدشته را ندادین و اهل مطالعه نباشیم تن به ظلم و ستم می‌دهیم و خنثی می‌شویم و گاهی از استعمار و استکبار حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران