تازه های سایت

21. آبان 1402 - 15:05
داستان شیرین کارآفرینی در باشت با مزه ترش و ملس
بانوی باشتی با پشتکار خود علاوه بر تولید اشتغال خوبی هم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری باشت نیوز؛ نرگسی افروشه بانویی ۳۴ ساله از لر تباران باشت است که از سال ۹۸ به پیشنهاد یکی از اقوام و با توجه به علاقه خاصی که به آشپزی و درست کردن محصولات خانگی به خصوص ترشی داشت به سمت و سوی این کار رفت.

کارآفرین داستان ما پنجسال پیش شروع به درست کردن ترشی و مربا کرد، که روزی به صورت اتفاقی یکی از دوستانش به نام زیور، که استاد ترشی درست کردن است به دیدار نرگس می آید و راه فروش و کسب و کار اینترنتی را هم به وی آموزش می‌دهد.

این بانوی هنرمند به خاطر علاقه زیادی که به آشپزی و تولید محصولات کرد و بعد از مدتی با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.

وی از سال ۱۳۹۸ که۳۰ سال بیشتر نداشت با اعتماد به نفس کامل و پشتکار زیاد توانست دوسال با وجود حرف مردم و  اقوامش ادامه بدهد تا اینکه از طرف کمیته امداد امام خمینی شهرستان باشت مورد حمایت قرار گرفت و با اشتیاق فراوان و دست خالی در آشپزخانه منزل شخصی اش، شروع به تولید ترشی‌های ارگانیک و خانگی کرد.

این کار آفرین موفق با لطف خدا و حمایت کمیته امداد توانسته برای چند بانوی بی سرپرست و بدون در امد اشتغال زایی کند.

این بانوان در آشپزخانه، خانه هایشان انواع ترشیجات سازگار با هر سلیقه و ذائقه ای، سبزیجات خرد و بسته بندی شده، آبلیمو و آبغوره دست گیر، انواع سس و چاشنی های خانگی،لبنیات، لواشک و ترشک و علاوه بر اینها محصولات سنتی و مخصوص باشت مثل نان شیرین، نان تیری، خرما کنجدی، میده و... را هم درست می‌کنند.

نرگس افروشه ویژگی های کار آفرین موفق را چنین بیان می کند: من معتقدم کسی که می‌خواهد در این زمینه موفق باشد باید علاقه، پشتکار و اعتماد به نفس داشته باشد؛ اما به دور از اینها برای من و همکارانم سلامت مشتری، احترام و رضایتمندی‌شان مهم است و همیشه در تمام محصولات ما موازین بهداشتی رعایت می شود.

وی در خصوص نحوه فروش محصولاتشان اظهار داشت: از وقتی کرونا کسب و کار ها را آنلاین  کرده و مردم آشنایی بیشتری با فضای مجازی پیدا کردند، به لطف خدا فروش ما نسبت به قبل بهتر شده و از شهرستان های همجوار سفارش داریم.

افروشه در این راه کم از خودگذشتگی نکرد و از نواحی کمر، دست   آسیب دید اما انگیزه و پشتکاری که این بانو دارد، باعث شده تا دست از کار نکشد و هر روز قوی تر از قبل به دنبال کسب روزی حلال باشد تا هم گرهی از مشکلات زندگی اش باز کند و هم در مسیر عشق و علاقه اش قدم بردارد.

او در خصوص دید مردم نسبت به این کار گفت: اوایل که تصمیم گرفتم و وارد این کار شدم، از طرف اقوام و اطرافیان بسیار مورد تمسخر قرار گرفتم، تا جایی که یکی از بستگان نزدیکم مرا از روی تمسخر به اسم "خانم ترشی فروش" صدا می زد، ولی اجازه ندادم که تحقیر دیگران در این راه آسیبی به من بزند یا باعث شود که کنار بکشم.

افروشه بانوی کار آفرین باشتی که با راه انداختن کسب و کار خانگی موتور اقتصاد چند خانواده را روشن کرده از مسوولان شهرستان گلایه کرد و گفت: تا به حال از هیچ مسوول یا سازمانی بجز کمیته امداد  کمکی دریافت نکرده ام و حتی به دلایل مشکلات مالی توان دریافت کد بهداشتی و مدرک این حرفه ترش و شیرین را ندارم که اگر مسوولان حمایت کنند می‌توانم کارهای بیشتری در فضای خاصی و با تعداد نیروی بیشتر انجام بدهم.

انتهای خبر/

نظرات کاربران