تازه های سایت

2. آذر 1402 - 14:12
دمای هوای پنج شهر گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد پنج درجه سردتر شد
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای پنج شهر گرمسیری شامل باشت، دوگنبدان، دهدشت، لنده ولیکک مرکز شهرستان بهمئی امروز دوم آذرماه ۱۴۰۲ به طور نسبی پنج درجه سانتی گراد سردتر شد.

به گزرارش خبرگزاری باشت نیوز؛رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

دمای هوای ایستگاه های هواشناسی مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد امروز در دوگنبدان ۷.۹،دهدشت ۶.۷،امامزاده جعفر ۸.۴،لنده ۱۰ و لیکک نیز ۱۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

ولی بهره مند بیان کرد:حداقل دمای هوای بامداد امروز همچنین حداقل دمای هوای مناطق سردسیری در یاسوج کمتر از یک،سی سخت ۳،مارگون ۳.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 وی تاکید کرد: حداکثر دمای هوای شبانه روز گذشته استان در یاسوج ۱۷.۴،سی سخت ۱۴.۴،دوگنبدان ۲۲.۶،دهدشت ۲۱،امامزاده جعفر ۲۲.۶،مارگون ۱.۱،لنده ۲۲ و لیکک ۲۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند عنوان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی استان نشان می دهد که در شبانه روز آینده جو استان صاف تا قسمتی ابری،گاهی همراه با ورزش باد خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
انتهای خبر/

نظرات کاربران