تازه های سایت

7. آذر 1402 - 15:18
مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
روزمرگی ها، مدیران را از آسیب های اجتماعی غافل نکند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید برخی مسایل و روزمرگی ها مدیران را از تهدیدها ، نارسایی ها و آسیب های اجتماعی غافل کند.

به گزارش خبرگزاری باشت نیوز؛ مسعود نوری امروز سه شنبه در نشست شورای اداری باشت افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه آسیب های اجتماعی رصد خواهد شد و در این زمینه مسئولیت نهادهای مربوطه باید افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای به نتیجه رساندن مسایل اجتماعی باید چشم انداز چندین ساله تعریف کرد.

نوری اظهار کرد: تغییرات بنیادین در سبک زندگی و فرهنگ جوامع و نحوه تعامل با جنس مخالف نیز از تبعات منفی فضای مجازی بر روابط انسان هاست .

وی ابراز کرد: با توجه به حجم بالای استفاده جوانان ازفضای مجازی ، آموزش استفاده درست از ابزارهای نوین و فضای مجازی به آنان هم باید به صورت جدی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نوری تصریح کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی طرح های مختلفی از جمله کاهش پدید زنان آسیب دیده، خودکشی، طلاق و اعتیاد نشاط اجتماعی و فرزند آوی امسال در این استان انجام شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار و فعالیت فرهنگی مقوله ای بسیاز مهم و حساس می باشد که نیاز به دلسوزی، تداوم و صبر دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگی آنچنان که باید اقداماتی انجام نشده و از نیاز جوانان به نرم افزاهای فرهنگی و برنامه ریزی های منظم غفلت شده است.

نوری با اشاره به اولویت‌های فرهنگی در استان گفت: اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی جزو اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بود که انجام شد.

وی اظهار کرد: افزایش رسانه های غیرمجاز و رها شدن فضای مجازی در استان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که باید متولیان امر در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار باشت هم گفت: با توجه به اینکه دشمن فرهنگ و اجتماع را هدف قرار داده ، به کار جهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز است.

نادر گرامی ابراز کرد: بسیازی از مشکلات و معضلات اجتماعی با رشد فرهنگی از بین خواهد رفت و مسیر جامعه را به سوی اعتلا پیش می برد.

امام جمعه باشت گفت: بیشتر آسیب های اجتماعی به دلیل فرهنگ منفی است که در جامعه رشد پیدا کرده و به تدریج معظلاتی در جامعه ایجاد می کنند.

حجت‌الاسلام امید گنجه ابراز کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند از طریق فضای مجازی هویت جوانان ما را مورد حمله و تهاجم قرار دهد.

وی ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی جوانان را از واقعیت‌های جامعه دور می‌کند.

گنجه تصریح کرد: درگیر بودن بیش از اندازه قشر جوان با فضاها و شبکه های مجازی معضلات اجتماعی از جمله بحران هویت، اختلالات روانی و تعارض شخصیتی و رفتاری ایجاد می کند.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظرات کاربران