تازه های سایت

16. آذر 1402 - 13:58
رفیقانه امام جمعه باشت با نوجوانان مسجدی+تصویر
امام جمعه باشت خطاب به نوجوانان مسجدی گفت: بهترین مکان برای تزکیه و تربیت اسلامی شما نوجوانان مسجد است که باید علاوه بر تربیت دینی روح مشارکت و خرد جمعی را نیز در مسجد تقویت کنید. امام جمعه باشت با دعوت همه آحاد مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان به حضور در مساجد گفت: مسجد روح دارد و زنده است و در قیامت به نفع کسانی که بر زمین آن و در پیشگاه خدای قادر متعال سجده کردند و هم به ضرر کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند و صدای اذان را می‌شنوند و در مسجد حضور پیدا نمی‌کنند، شهادت می‌دهد. حجت الاسلام گنجه ای افزود: اینها بدانند که مسجد در روز قیامت از آنها شکایت می‌کند و خدا نکند مسجدی غریب بماند همانطور که خدا نکند قرآن غریب بماند و خدا نکند که امام غریب بماند، آنچه که در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین بوده است‌.

به گزارش خبرگزاری باشت نیوز،به نقل از فارس؛

 حجت الاسلام امید گنجه‌ای در جمع نوجوانان و جوانان مسجد الرسول باشت بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: اساس همه‌ دینداری جامعه اسلامی ایمان انسان‌ها اول به خدا و به کتاب خدا و به انبیاء و بعد هم به آخرت است، در واقع اساس دین ایمان است.

امام جمعه باشت اظهار کرد: زمانی که آیه تعمیر مسجد نازل می‌شود خدای متعال می‌فرماید مسجد را کسی آباد می‌کند که بنا به تفاسیر و روایات مقصود آیه شریفه حضور در مساجد است تا ساخت یک بنای مجلل و کسانی به مسجد می‌آیند که به خدا، روز قیامت و آخرت ایمان دارند و به یاد خدا هستند.

حجت الاسلام گنجه ای یادآور شد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر می‌کند که ای پیامبر مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن و بعد خدای متعال در مورد مسجد قبا آیه نازل می‌کند یعنی مسجد جای متّقین است.

وی اظهار کرد: نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند و از مسجد به خانه‌ها، بازارها و مدارس و دانشگاه‌ها سرایت دهد و مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه‌ ابعاد زندگی سرایت دهد.

وی در خصوص نقش مسجد در وحدت اسلامی گفت: اساس جامعه اسلامی برپایه‌ وحدت و اجتماع است و دست قدرت الهی با جماعت می‌باشد.

نظرات کاربران