تازه های سایت

22. آذر 1402 - 15:01
گلکاری گسترده در شهر بوستان آغاز شد
سرپرست شهرداری بوستان گفت: تعداد دو هزار بوته گل فصلی و دائمی در شهر بوستان کاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری باشت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛هادی قاسمی سرپرست شهرداری بوستان ازکاشت بیش از دو هزار بوته گل در شهر بوستان خبر داد و اظهار داشت:کاشت گل، درخت و فضای سبز در معابر و بوستان‌ها، زیباسازی و طراوت فضای شهری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از گلکاری در سطح شهر شروع شده است، گفت: کاشت گل در سطح شهر علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی، در روحیه شهروندان و میهمانان و گردشگران اثرات فراوانی دارد.

سرپرست شهرداری بوستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 5 هزار بوته گل فصلی و دائمی در سطح شهر کاشته شده و در این روزها نیز دو هزار بوته دیگر کاشته خواهد شد.

وی افزایش فضای سبز و زیباسازی بصری فضای شهری را در ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تاثیرگذار دانست و افزود: بنفشه، جعفری، آهار، اطلسی، داوودی، رز و یاس از انواع گل‌هایی هستند که در معابر، میادین و بوستان‌های سطح شهر کاشته شده‌اند.

قاسمی در ادامه کاشت 1000 اصله نهال در سطح شهر را از دیگر فعالیت های واحد فضای سبز شهرداری بوستان  عنوان کرد و با بیان اینکه فضای سبز شهر بوستان 1 هکتار و سرانه فضای سبز در این شهر 7 متر و سی سانتیمتر متر مربع برای هر شهروند است، اظهار داشت: با تمهیدات لازم این رقم  افزایش خواهد یافت.

سرپرست شهرداری بوستان، افزود:  از آنجایی که گل‌های جعفری و اطلسی سازگاری بسیار خوبی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی بوستان دارند برنامه‌ریزی کردیم تا این گل‌ها در فصل پائیز و زمستان در سطح میادین، بلوارها و حاشیه پارک های سطح شهر کاشت شوند.

وی از خرید دو هزار بوته گل فصلی برای کاشت در فضای سبز شهر بوستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 5 هزار گلدان گل اطلسی و گلدان گل جعفری خریداری شده است. 

قاسمی به محل‌های کاشت گل‌های فصلی از ابتدای اجرای عملیات تا کنون اشاره کرد و ابراز داشت: تا کنون ابن تعداد بوته گل‌های جعفری و اطلسی در بلوار امام رضا (ع ) و سطح شهر بوستان کاشته شده است.

انتهای خبر/

نظرات کاربران