تازه های سایت

29. آذر 1402 - 15:41
فرماندار، مشکل تامین انرژی سردخانه های مواد غذایی باشت حل شد
فرماندار باشت گفت: مشکل تامین انرژی برق ۲ سردخانه مواد غذایی که در شهریور امسال عملیات اجرایی آنان در شهرک صنعتی "خان احمد" این شهرستان به پایان رسیده بود، حل شد.

به گزارش باشت نیوز نادر گرامی افزود: جابجایی شبکه و احداث شبکه جدید از مهمترین مشکل تامین انرژی برق این سردخانه ها بود که از سوی متولیان امر انجام شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیات ساخت چهار سردخانه به ظرفیت یکهزار، ۸۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰ تنی در این شهرستان آغاز شد که از این تعداد ۲ سردخانه تاکنون تکمیل شده است.

گرامی ساخت سردخانه های کشاورزی را از مطالبات مردم و کشاورزان از دولت اعلام کرد و گفت: از این تعداد واحد های کشاورزی عملیات اجرایی سردخانه ۵۰۰ و ۸۰۰ تنی باشت که عملیات آن در بهمن ماه پارسال آغاز شده بود هم اکنون تکمیل و به بهره برداری رسیده بود.

وی این سردخانه ها به دلیل ابراز کرد: راه اندازی این سردخانه های نگهداری میوه و مواد گوشتی و پرو تئین افزون بر ایجاد۱۰ فرصت شغلی مستقیم به جلب رضایت سرمایه گذاران بخش خصوصی به افزایش درآمد بهره برداران محلی کمک می کند.

گرامی عنوان کرد: سردخانه ۵۰۰تنی آقای سیدی زاده با اعتبار ۶۰میلیارد ریال و سردخانه ۸۰۰تنی آقای اتابک با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران این سردخانه ها در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ بوده است.

قطع دست دلالان با ساخت سردخانه نگهداری تولیدات دامی و کشاورزی در باشت

فرماندار باشت ابراز کرد: همه ساله به دلیل نبود سردخانه ثمره دسترنج باغداران مرکبات شهرستان باشت از سوی واسطه ها به تاراج می رفت که ساخت این واحدهای صنعتی موجب نگهداری و توزیع به موقع محصولات باغی مورد نیاز بازار است .

وی با بیان اینکه درآمد ۶۵ درصد مردم باشت از کشاورزی تامین می شود افزود: امید است با بهر ه برداری از این سردخانه ها محصولات کشاورزی باغداران این شهرستان که در فصل برداشت با کاهش قیمت مواجه است در این سردخانه ها ذخیره و موقع نیاز استان وارد بازدار شود.

گرامی تصریح کرد: هم اکنون سطح مرکبات این شهرستان چهار هزار هکتار است که سالانه بیش از ۶۰ هزار تن محصولات باغی از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش و در این شهرستان تولید می شود.

گرامی با بیان اینکه دست دلالان با ساخت سردخانه نگهداری تولیدات دامی و کشاورزی در باشت قطع خواهد شد ابراز کرد: ۳۱۳ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه بخش کشاورزی در قالب طرح های عمرانی در این شهرستان هزینه شد.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار در قالب ۱۴ طرح عمرانی و اقتصادی در زمینه ایجاد کانال آبیاری مزارع، طرح پرواربندی صنعتی، ساخت سردخانه، طرح مرمت و بهسازی جاده بین مزارع و انجام سامانه نوین آبیاری اجرا شد.

گرامی تصریح کرد: هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی در قالب تسهیلات و طرح های عمرانی در دولت سیزدهم در این شهرستان هزینه شد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربیکهگیلویهو بویراحمد قرار دارد.

نظرات کاربران