تازه های سایت

2. دى 1402 - 15:14
در کهگیلویه و بویراحمد؛
شایعات فضای مجازی: رد صلاحیت چهار چهره مشهور! شورای نگهبان: بازارگرمی است!
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچ چیزی در خصوص تایید صلاحیت افراد مشهور و غیر مشهور استان اعلام نشده و تایید صلاحیت نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ دی ماه امسال اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری باشت نیوز؛ در فضای مجازی و برخی رسانه های محلی اینگونه نقل شده، چهار چهره شاخص انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تایید صلاحیت نشده اند و همچنان عده ای بر این شایعات دامن می زنند.

در بخشی از این تحلیل ها در فضای مجازی و سایت ها آمده است که سخن گفتن از عدم تایید برخی کاندیدای فعال این روزها، حکایت از برخورد شورای نگهبان و رد صلاحیت برخی چهره‌های حاضر در انتخابات پیش رو دارد.

در فضای مجازی حتی به نام این افراد رد صلاحیت شده هم اشاره شده است. 

سید مهدی جوکار روز شنبه در گفتتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیچ تصمیمی تاکنون در مورد هیچ فردی گرفته نشده است و تا ۱۵ دی ماه هیچ نتیجه ای اعلام نخواهد شد.

وی افزود: برخی شنیده ها تنها شایعاتی در فضای مجازی هستند و فعلا هر چه افراد می شنوند تحلیل فضای مجازی و بازارگرمی افراد نامعلوم است زیرا هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از ۲۵ آبان تا ۱۵ دی ماه هیأت نظارت و شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت داوطلب را دارند و نتیجه ابتدایی تأیید یا عدم تأیید به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، داوطلبان ظرف سه روزه دارند که اعتراض کنند. پس از این شورای نگهبان تا ۳۰ روز فرصت دارد که نتیجه نهایی را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ دی ماه، نتیجه تائید صلاحیت نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن‌ها اعلام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است.

۱۳۰ نفر از سوی هیات های اجرایی استان و در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تایید صلاحیت شده اند.

وی افزود: اعمال ماده ۶۰و ۶۱ قانون انتخابات در فرمانداری ها انجام و نتیجه بررسی صلاحیت ها به داوطلبان اعلام شد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مرحله اعتراضات داوطلبانی که در مرحله اجرایی رد صلاحیت شده اند بررسی می‌شود.

جوکار اضافه کرد: در این مرحله و با توجه به ماده ۶۲ قانون انتخابات صلاحیت همه داوطلبان چه آنهایی که در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند و چه آنهایی که تایید شدند، بررسی می‌شود و اعمال صلاحیت مجزایی از هیات های اجرایی انجام می شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این مرحله سخنان داوطلبانی که تائید نشده اند شنیده می شود.

جوکار گفت: جهت تنویر افکار عمومی اعمال ماده ۶۲ کاملاً مستند و مستدل است و شورای نگهبان بدون دلیل داوطلبی را رد صلاحیت نمی‌کند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از ارسال نظرات کارشناسان شورای نگهبان در استان، هیات مرکزی نظارت با بررسی مجدد نتیجه نهایی را در ۱۵ و ۱۶ دی به داوطلبان اعلام می کند.

انتهای خبر/

نظرات کاربران