تازه های سایت

9. دى 1402 - 16:30
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس‌جمهور به باشت اختصاص یافت

به گزارش باشت نیوز؛علی‌محمد روستا روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های بخش آب و فاضلاب، راه روستایی، مدیریت شهری و دیگر امور زیربنایی در نظر گرفته شده است که با جذب این اعتبارها تحول چشمگیری در منطقه رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدام‌های چشمگیری در زمینه اصلاح یا توسعه شبکه‌های آب و برق، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مانند آسفالت معابر، جدول‌کشی و سنگ فرش معابر روستایی، نوسازی مدارس و ورزش این شهرستان انجام گرفته است.

روستا ابراز کرد: شتاب‌بخشی کار تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و محروم از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح بهسازی و ایمن سازی، تعریض، رفع نقاط حادثه خیز مسیر باشت به چرام در قالب ۲ قطعه در دست اجراست گفت: قطعه نخست این طرح با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال و قطعه دوم با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور در دست اجراست.

روستا ادامه داد: برای طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام مسیری به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۱ متر ایمن سازی و نقاط حادثه خیز آن برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکمیل سایت ادارات باشت در دولت سیزدهم شتاب گرفت گفت: این طرح به گستره ۲ هزار و ۵۰ متر مربع و طرح با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

تکمیل زیرساخت‌های رفاهی مناطق محروم با نگاه عدالت محور

روستا گفت: تکمیل زیرساخت‌های رفاهی مناطق محروم با نگاه عدالت محور از دیگر اولویت‌های دولت است.

وی ادامه دد: سد شیو در منطقه فارس قرار دارد که پس از اخد مجوز تخصص اعتبارهایی در دور دوم سفر رییس جمهور برای آن در نظر گرفته خواهد شد که سطح گسترده‌ای از زمین‌های مستعد باشت زیر کشت می‌رود و سرانه تولید مرکبات بیش از پیش در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

روستا ابراز کرد: طرح‌های مهمی در حوزه آب منطقه‌ای با پیشرفت بالای ۹۰ تا ۹۸ درصد در دست اجراست.

وی عنوان کرد: طرح احداث کانال دفع آب‌های سطحی این شهرستان با هدف جلوگیری از تجمع آبهای سطحی و هدایت و دفع آبهای سطحی اکنون در دست اجراست.

روستا ادامه داد: این عملیات با هدف هدایت آب‌های سطحی مسیر و جلوگیری از تجمع بارش‌ها به طول ۲ کیلومتر در چند مسیر در مرحله اجراست.

وی بیان کرد: مرحله نخست این طرح تکمیل شده است و ۸۰۰ متر دیگر از آن در قالب مرحله ۲ باقی مانده که با تخصیص اعتبار تکمیل خواهد شد.

مدیران رفع مشکلات روستای گلستان (پشت‌کوه باشت) را در اولویت قرار دهند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستای گلستان باشت یکی از مناطق مستعددر بخش کشاورزی و تولید مرکبات است که به همت دولت و ایجاد آبادانی و توسعه در این منطقه اسم این روستا از پشت کوه به گلستان تغییر نام یافت.

روستا ابراز کرد: این روستا هم اکنون با برخی مشکلات زیر بنایی مواجه است که به همت دولت و تلاش متولیان امر مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکانات زیر ساختی مناسبی به منطقه گلستان داده شده گفت: این منطقه دارای مشکلات متعددی است و هم اکنون برای رفع مشکل ایستگاه پمپاژ کشاورزی این منطقه باید اعتبارات لازم تخصیص یابد تا مشکل ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه برطرف شود.

روستا اظهار کرد: علاوه بر تعمیر و تجهیز مدارس منطقه گلستان باید در مناطقی که ساخت مدرسه نیاز است بررسی های لازم انجام و اداره کل نوسازی درصورت نیاز اقدام به ساخت واحدآموزشی کند.

وی ادامه داد: برای دفع زباله این منطقه یک دستگاه ماشین آلات حمل زباله داده می شود که مشکلی در این زمینه برای مردم ایجاد نشود.

نظرات کاربران