تازه های سایت

20. دى 1402 - 14:42
صلاحیت افرادی که کلکسیون مصادیق فساد هستند، تایید شده‌/نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها تبعیض‌آمیز بوده
نماینده مردم اراک در مجلس با تذکر به هیئت نظارت شورای نگهبان در رابطه با تبعیض در تائید صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی، گفت:با کمال تاسف دیده می‌شود که صلاحیت برخی افراد که کلکسیون مصادیق فساد اداری، مالی، اقتصادی،سیاسی و اخلاقی هستند، تایید شده‌ و افرادی با مصادیق تخلفات یا فساد به مراتب کمتر، رد صلاحیت شده‌اند!

به گزارش باشت نیوز؛ کریمی عنوان کرد: با توجه به اعلام نتایج رسیدگی به صلاحیت نامزدها ، بنظر می‌رسد در مورد نحوه رسیدگی به صلاحیتها و نتایج حاصل از آن در مورد برخی از نامزدها در هیات نظارت شورای نگهبان برخوردی تبعیض آمیز وجود داشته است و با کمال تاسف دیده می شود که صلاحیت برخی افراد که کلکسیون مصادیق فساد اداری ، مالی، اقتصادی ،سیاسی و اخلاقی هستند، تایید شده‌ و افرادی با مصادیق تخلفات یا فساد به مراتب کمتر، رد صلاحیت شده اند.

کریمی افزود: آیا اینگونه نظر دادن در مورد صلاحیت نامزدها مصداق بارز تبعیض نیست؟!! مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب در بند هفتم از فرمان ۸ ماده ای خود فرمودند: در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود، هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود! با فساد در هر جا و در هر مسندی باید برخورد یکسان صورت گیرد؟ هیات نظارت شورای نگهبان چه پاسخی برای مردم انقلابی گچساران و باشت که دردمندانه و نگران، نظاره گر این صحنه هستند و خیل عظیم جوانان انقلابی کشور که با هزاران امید به تشکیل مجلسی انقلابی تر و قوی تر در دوره دوازدهم  دل بسته‌اند، دارد؟!!

وی با بیان اینکه مماشات با مفسدان حاصلی جز ایجاد بی اعتمادی و سرخوردگی در میان مردم ندارد، افزود: بطور اصولی بر اساس قانون و شرع در رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات باید بگونه‌ای عمل شود که در اذهان عمومی به رفتار دوگانه و مرزبندی بین خواص ویژه خوار و سفارش شده و سایرین متهم نشویم و خدای ناکرده شنیده نشود که صلاحیت برخی افراد بدون پشتوانه با کمترین خطا رد شده و صلاحیت برخی افراد صاحب نفوذ، علیرغم نظریه منفی مراجع قانونی، با توصیه و سفارش فلان مقام مسئول در دولت یا فلان سردار یا فلان شخصیت روحانی، تایید شده است! در بند هشت فرمان ۸ ماده ای  رهبر معظم انقلاب، به دست‌اندرکاران مبارزه با فساد تاکید می‌کنند که بجای پرداختن به ریشه‌ها و ام‌الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهای کوچک نروید و نقاط اصلی را رها نکنید.

وی گفت: امروز فقها و حقوقدانهای متدین و قانونمدار شورای محترم نگهبان بعنوان رکنی رفیع در نظام جمهوری اسلامی ایران حافظ و نگهبان اصول مترقی قانون اساسی و امانتدار مردم در صحنه انتخابات پیش رو هستند و همچون انتخابات گذشته در برابر آزمونی بزرگ و مهم قرار دارند و باید با بازنگری دقیق و جدی در مصوبات هیات نظارت به مردم نجیب و شریف گچساران و سراسر کشور این اطمینان را بدهند که بیش از ۴۰ سال از دوران خان گزیدگی و تقلید رفتار خان سالارانه توسط نوادگان مباشران خوانین در این سرزمین گذشته و اجازه نخواهند داد مجلس شورای اسلامی که در راس امور کشور قرار دارد، خدای ناکرده جولانگاه افراد فاسد شود و انشالله با حضور پرشور مردم در انتخابات آینده و انتخاب نمایندگانی انقلابی، متدین و متخصص و فسادستیز، بر نقشه‌های شوم دشمنان و مفسدان خط بطلان کشیده و با تشکیل مجدد مجلسی انقلابی در دوره دوازدهم، همچون مدال انقلابی گری اعطایی مقام معظم رهبری بر تارک مجلس آینده بدرخشد.

انتهای خبر/

نظرات کاربران