تازه های سایت

11. بهمن 1402 - 15:31
رقابت بیش از ۴۰۰ دانش آموز باشتی در مسابقات لیگ جت
هم زمان با دهه فجر ۴۰۰ دانش آموز باشتی با شرکت در مسابقات لیگ جت با هم رقابت کردند.

به گزارش باشت نیوز؛سید حمید حیدری عنا رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: لیگ جت مسابقات جهاد تبیین دانش آموزی است که با همکاری  دفتر امام جمعه، جهبه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان و بسیج دانش آموزی در سطح مدارس در حال برگزاری است.

وی افزود: در این مسابقات ۸۵ تیم دانش آموزی که ۶۲ تیم دختر و ۲۳ تیم پسر در قالب تیم های سه و پنج نفره شرکت کرده اند، با هم رقابت می کنند. 

حیدری عنا خاطرنشان کرد: این مسابقه با محور تفکر انتقادی است تا دانش آموز بتواند بر اساس منطق به شبهاتی که طرح می شود، پاسخ دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت  اظهار داشت: در این رقابت کتاب"گل پوش" برای دختران و کتاب "یک ون شبهه" برای پسران در نظر گرفته شده و دانش آموزان بر اساس کتاب آموزشی اکسیر و جزوه ای که در اختیار داشتند با توجه به محتوا و فنونی که در این جزوه قرار گرفته بود شبهات به وجود آمده را بررسی و براساس منابع معتبر پاسخ این شبهات را می دهند.

حجت‌الاسلام گنجه ای  در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری آزمون نهایی لیگ جت در مصلای‌ نماز جمعه اظهار کرد: در راستای اجرای منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین و با توجه به فضای بوجود آمده در ابتدای سال تحصیلی، آموزش و پرورش با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان، لیگ جت دانش آموزی یا همان جهاد تبیین را برگزار کرد.

امام جمعه باشت  تصریح کرد: این طرح با رویکرد تبیینی و با محوریت دانش آموز برگزار می شود و با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فضای همسالان به تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در زمینه های عفاف و حجاب و مسائل سیاسی و اجتماعی پرداخته می شود.

امام جمعه باشت ضمن بازدید از فرایند اجرای لیگ جت در حلقه‌های جتی شرکت کردند و به سوالات دانش‌آموزان جواب دادند.

لیگ جت یک مسابقه ملی‌ست که در مراحل شهرستانی و استانی و کشوری اجرا می‌شود.

در این مسابقه که محتوای آن بسیار کاربردی و بیشتر ناظر به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای‌ است یک توئیت یا فیلم یا خبر که در فضای مجازی منتشر می‌شود تحلیل و بررسی می‌شود و پیامهای صریح، زیر متن و فرامتن آن از سوی حلقه‌های جتی با راهبری مربی استخراج می‌شود و تکنیک‌ها  و آمیختگی حق با باطل مشخص می‌شود و در پایان یک نتیجه از آن محتوای منتشره توسط منتقد نظام یا دشمن یا معاند نظام بررسی و نتیجه گرفته می‌شود.

انتهای خبر /

نظرات کاربران