تازه های سایت

14. اسفند 1402 - 15:22
خطر در کمین است:
بازی با جان مردم در محور سوق-دهدشت
سال‌هاست که جاده سوق به دهدشت همچنان آبستن حوادث و تصادفات تلخی است که به‌واسطه خرابی آسفالت و گاهی نیز عدم خط‌کشی این محور جان خودشان را از دست می‌دهند.

به گزارش باشت نیوز؛ راه مواصلاتی همواره یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در توسعه حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافران به شمار می‌رود و وقتی یک جاده مواصلاتی دارای استاندارهای لازم فنی و ایمنی باشد تا چندین سال در بحث حفاظت از مال و جان مردم به یک خودایمنی خواهیم رسید.ولی اگر این جاده فاقد استاندارهای فنی و ایمنی باشد باید روزانه منتظر حوادث تلخی باشیم که منجر به فوت عزیزان و یا خسارات شدید مالی خواهد شد.

محور ارتباطی لنده-سوق-دهدشت یکی از مهم‌ترین محورهای شهرستان کهگیلویه به شمار می‌رود که درگذشته باعث گرفتن جان‌ده‌ها خانواده از جمله یک خانواده ۵نفره در نزدیکی روستای دزک شده است که آثار و پیامدهای این حادثه تلخ تا ماه‌ها و شاید سالیان بر دل خانواده‌های داغدار و حتی همه همشهریان این خانواده خواهد ماند.

در چندین سال گذشته تلاش‌های زیادی برای تعریض و ایمنی این جاده و حتی روکش جدید آن از سوی اداره راهداری صورت‌گرفته است؛ ولی دراین‌بین چاله‌چوله‌های بزرگ ایجاد شده که در زمان معین خود پر نشده اند و باید دوباره یک حادثه تلخ دیگر حادث شود تا فوراً راهداری دست بکار شود.

جدای از حوادث تلخ جانی که ممکن است برای رانندگان و مسافران در این مسیر صورت گیرد، بحث خسارت‌های شدید مالی ناشی از واردشدن ضربه به لاستیک‌ها حتی ترکیدن آنان و واژگونی خودروها دور از انتظار نیست که در تصاویر فوق، گذر میلی‌متری خودروها از این چاله‌ها نیز به تصویر کشیده است.

حال با این وضعیت  قیمت لاستیک و لوازم‌یدکی و حتی شکسته‌شدن کمک‌فنرهای خودروها بازهم شاهد گلایه و نارضایتی ترددکنندگان از مسیر سوق به دهدشت هستیم.

در این رابطه انتظار می رود اداره راهداری شهرستان کهگیلویه که اقدام به روکش بخشی از محور سوق به دهدشت طی یک‌ماهه گذشته کرده، هرچه سریع‌تر نسبت به پرکردن چاله‌چوله‌های مسیر مذکور اقدام نمایید تا طعم شیرین خدمت را مردم بهتر بچشند.

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران