تازه های سایت

27. فروردين 1403 - 16:11
مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد:
راهداری باشت بیش از۸۳۰ میلیارد ریال طرح در دست اجرا دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۳۰ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال طرح عمرانی در زمینه بهسازی و آسفالت راه های روستایی و نگهداری و ایمن سازی راهها در مناطق مختلف شهرستان باشت در دست اجراست.

حمید رضا پیمانجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۲ طرح در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی، ترمیم پل ها، تکمیل راه های روستایی، ایمن سازی راه های روستایی در این شهرستان هزینه شده و خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در قالب هفت طرح عمرانی در دست اجراست.

پیمانجو ابراز کرد: بهسازی و آسفالت راههای روستایی باشت از جمله ده بزرگ به پیچاب، پیچاب مرکزی، کوه دهک، تلخاب بیدک،حزیم میانه و سرآستانه پیچاب با اعتباری بیش از ۵۱ میلیاردو ۷۷۲ میلیون ریال به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: بهسازی راه روستایی پیچاب و شهرک خزیون با اعتباری بیش از ۱۳۹ میلیاردو ۹۹۹ میلیون ریال بطول سه کیلومتر و پیشرفت ۲۰ درصد و بهسازی راه روستایی پیچاب به سراستانه پیچاب مرکزی با اعتبار۲۶ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال بطول ۹ کیلومتر و پیشرفت ۷۵ درصد در دست اجراست.

پیمانجو تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و جاده های آنتنی( کمربندی چاه تلخ --پاتاوه وتلخاب میر علی بخش- دره چاه بیدک- چهار راه کشین - گلزار شهدای چالموره و تکمیل جاده عنا) با اعتباری بیش از ۲۱۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در دست اجراست.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، ۱۳ کیلومتر راه روستایی به راه فرعی ارتقا یافته و بخشی از جاده های روستایی منطقه آسفالت خواهد شد.

پیمانجو اظهار کرد: هم اکنون آسفالت راه های روستایی فاقد آسفالت شهرستان باشت ( مله برفی) با ۲۱ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: روکش آسفالت جاده چاه تلخ به ده بزرگ بطول ۶ کیلومتر و با اعتبار ۵۸ ملیاردو ۴۱۵ میلون ریال با پیشرفت ۸۵ درصد و تکمیل جاده و پل ۴۰ متری نیمدور باشت با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۴۸۵ میلون ریال با پیشرفت ۸۵درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل راه روستایی پشت کوه باشت، آبدهگاه و بوسنگان بطول ۲.۴ و اعتبار بیش از ۴۶ میلیاردو ۹۸۵ میلیون ریال و پیشرفت ۴۰ درصد و بهسازی راه روستایی تکیه با اعتبار ۱۱۸ میلیاردو ۶۳۱ میلیون ریال بطول یک و ۲ دهم کیلومتر با پیشرفت ۳۵ درصد در دست اقدام است.

پیمانجو ابراز کرد: بهسازی وآسفالت راه روستایی ده بزرگ، هزیم میانه، پیچاب، اشکفت شاه-شهرم خزیون، ده توت و چبکنم بطول پنج کیلومتر و اعتبار ۱۳۸ میلیاردو ۵۳۶ میلیون ریال و پیشرفت ۳۰ درصد در حال اجراست.

وی گفت: ساخت پل محور لار و شاه بهرام (چشمه دره) با اعتبار ۹ میلیاردو ۲۴۹ میلیون ریال هم اکنون تکمیل شده است.

۲۰ درصد راههای روستایی این شهرستان معادل ۷۰ کیلومتر خاکی و دارای شرایط نامناسب است.

بیش از ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۹۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

بیش از ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله حوزه پیچاب، هزیم میانه، دیمکوه شوش ، چشمه دره، مهدی آباد، ملی تم و سلطان آباد فاقد راه آسفالته است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

انتهای خبر

نظرات کاربران