3. شهريور 1403 - 12:11
حجت‌الاسلام و المسلمین امید گنجه:
یاران سیدالشهدا اهل مقاومت بودند
نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی امام خمینی (ره) باشت برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری «باشت نیوز» همزمان با سراسر کشور نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امید گنجه در خطبه اول از ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) سخن گفت: ویژگی‌های یاران سیدالشهداء این بود که به دنبال شهادت بودند و آرزوی شهادت داشتند،‌اهل مقاومت و مقاومت در در برابر شبهه‌ها، اهل سبقت و سرعت در رسیدن به اهل بیت (ع) بودند. این‌ها کسانی بودند که خود را فدای سیدالشهداء کردند و شهید شدند و در تاریخ نامشان جاودان ماند.
امام جمعه شهرستان باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گفت؛ ما به عنوان کسانی که ادعای ولایت پذیری داریم باید خط مشی رهبری را بدانیم و پیروی کنیم که اگر این خط را بلد نباشیم در مسیر دچار انحراف می‌شویم.
گنجه مطرح کرد: در ابتدای انقلاب دو دیدگاه افراطی و تفرطی در مورد رهبری وجود داشت، دیدگاه تفریط، این بود که معتقد بود رهبری در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی فرمایشی و تشریفاتی است هر‌از‌ گاهی در انظار عمومی حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند، عده ای از ابتدای انقلاب می گفتند که رهبری یک مسئولیت سمبلیک و نمادین است و این بالاخره یک دیدگاه کفری و نگاه بسیار بسیار حداقلی به رهبری است. در نهایت این دیدگاه منجر  به بروز سکولاریسم و جدایی دین از سیاست می‌شود و این خلاف آرمان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه باشت کرد: دیدگاه افراطی این است که رهبری در همه مسائل ریز و درشتی دخالت نماید و تذکرات لازم را بدهند که این دیدگاه خلاف آرمان انقلاب اسلامی است. اما وظایف رهبر از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مسائل کشور را از لحاظ عقلانی و برخواسته از فقه ناب و معارف اسلامی حل و فصل شود. 

وی مطرح کرد: سیاست‌های کلی که وجود دارد شامل، سیاست فرزند‌آوری و افزایش جمعیت جوان، سیاست انتخابات، سیاست خصوصی سازی و..... است که نظر رهبری  به واسطه مشاوران فراوان و متخصصان این سیاست‌ها تدوین و به دولت، مجلس و قوه قضائیه یا نهادهای مرتبط ارائه می‌شود.

نظرات کاربران