7. شهريور 1403 - 1:07
رئیس اداره اوقاف باشت:
اختصاص 14میلیارد ریال اعتبار به مساجد باشت
رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت از اختصاص 14 میلیارد ریال اعتیار به مساجد باشت خبر داد.

 

 

ابراهیم قاسمی در گفتگو با پایگاه خبری  «باشت نیوز» گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان باشت بیان کرد: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.
وی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسجد می فرمایند: «در مسجد طراز اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند».

 ابراهیم قاسمی گفت: مساجد و امورات مساجد در شهرهای بزرگ زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد هست و در استان ما تا پایان سال ۱۴۰۲ زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه بود که با پیگیری‌های امام جمعه محترم شهرستان، مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان باشت و استان به صورت موقت تشکیل شد.
وی گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی و پالایش‌های اساسی که انجام شد تعداد ۶۵ مسجد به صورت تکمیل شده، نیمه ساخت یا زمین در سطح شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت است، از این مساجد تقریب ۸ مورد در سطح شهر و بقیه در روستاها هستند.
وی اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۳ به جهت تامین اعتبار مساجد هنوز به سازمان اوقاف یا مرکز امور رسیدگی به امور مساجد اعلام نکردند، اما در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل سفر اول ریاست محترم جمهوری، شهید رئیسی به مساجد شهرستان اختصاص داده شد که با هماهنگی اعضای هیئت امنا نسبت به ساخت‌و‌ساز یا تجهیزات به خصوص تجهیزات سرمایشی اقدام کردیم .
وی بیان کرد: از محل تملک دارایی مبلغ ۴ میلیارد ریال اعتبار، که به تعداد ۱۰ مسجد در شهرستان باشت اختصاص داده شد این مبالغ در قالب خرید مصالح با هماهنگی هیئت امنا انجام شد.
قاسمی در پایان گفت: هر مسجد دارای ارکانی است که رکن اصلی و مدیر اصلی آن امام جماعت مسجد است که امام جماعت زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و پایگاه مقاومت هر مسجد زیر نظر ناحیه مقاومت بسیج و پایگاه فرهنگی و اجتماعی یا کانون فرهنگی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 

نظرات کاربران