21. شهريور 1403 - 14:07
به همت معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت باشت؛
نشست طایفه لار با فرمانده سپاه باشت
نشست ریش سفیدان و معتمدین طایفه لار با فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «باشت نیوز» نشست ریش‌سفیدان و بزرگان طایفه لار باشت با حضور فرمانده ناحیه، امام جمعه موقت شهرستان و به همت معاونت اجتماعی ناحیه در سالن اجتماعات ناحیه برگزار شد.

امام جمعه موقت شهرستان باشت در جمع معتمدین و ریش سفیدان طایفه لار گفت:  ـ مؤمن ، برادر مؤمن است
(إِنَّما الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللّه َ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ). «همانا مؤمنان با هم برادرند؛ پس ميان برادرانتان آشتى دهيد و از خدا پروا كنيد، باشد كه مورد رحمت قرار گيريد».
اگر در طایفه‌ای یا قومی گرفتاری یا درگیری بوجود آمد وظیفه ریش‌سفیدان و بزرگان است که تدبیری اندیشه کنند و برای رفع مشکلات پیش‌قدم شوند.
فرمانده ناحیه مقاومت در جمع معتمدین گفت: خداوند در قرآن فرموده:« ای مردم ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم و شعبه شعبه و قبیله قبیله قرار دادیم».
بیژن شریفی بیان کرد: ما بر آن شدیم بزرگان هر طایفه از شهرستان باشت را دعوت کنیم تا شاید گره یا مطالبه‌گری‌هایی که وجود دارد  مطرح و حل و فصل شوند. ریش سفیدان در میان یک طایفه یا قوم مثل پیامبر در میان آن قوم است.
وی افزود: احترام به ریش‌سفیدان در کنار حاملان قرآن توصیه شده است. در سطح شهرستان باشت اقدامات مهمی لازم است، باید انجام شود و این به کمک شما معتمدین میسر می گردد. در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، طلاق، ازدواج، کارهای زیادی لازم است که باید صورت گیرد.

شریفی گفت: هر کدام از ریش‌سفیدان و معتمدین برای حل مشکلات پا پیش گذاشتند باید آستانه تحمل خود را در مقابل مشکلات پیش‌رو که احتمال دارد بوجود بیاید بالا ببرد.
در این جلسه شریفی از نقش سازنده معتمدین و ریش سفیدان محلی در حل موضوعات مختلف نام برد و گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل معتمدین محلی در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.

در پایان این جلسه چند نفر از معتمدین و ریش سفیدان روستای لار به بیان نظرات و مشکلات روستای خود پرداختند.

نظرات کاربران