18. مهر 1403 - 7:11
شهردار ببیند؛
«خروجی باشت»؛ قربانی زباله و نخاله+تصاویر
انباشت زباله و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در خروجی شهرستان باشت به سمت چرام تصاویری زشت و نازیبا ایجاد کرده و شهردار این شهر باید چاره اندیشی کند

به گزارش پایگاه خبری «باشت‌نیوز» آلوده کردن محیط زیست یکی از عوامل مخاطرات زندگی بشریت است که همه ما به عنوان انسان فرهنگ‌ دوست وظیفه شرعی و عقلی داریم که از آن محافظت کنیم و در حفظ و پاکی آن تلاش مضاعفی انجام دهیم زیرا  آلودگی محیط زیست و تخریب آن و همچنین رهاسازی انواع زباله‌های خانگی و صنعتی و... موجب می‌شود بیماری‌هایی مختلفی دامن‌گیر انسان‌ها شود و از طرفی سیمای بدی از شهر به چشم می‌خورد.

فرهنگ شهرنشینی ایجاب می‌کند در حفظ محیط زیست کوشا بود و زباله‌هایی که بشریت آنها را در طول زندگی خود در دامان طبیعت رها می‌کند مثل کوه، جنگل، اطراف شهرها، کنار مسیل‌ها و کوچه پس کوچه‌ها و غیره، بهتر است آن را سوزانده یا به روش‌های استاندارد آن را دفن و اگر زباله خانگی است به بیرون درب منزل در کیسه زباله گذاشت.

رها سازی زباله، موجب آلایندگی و بوی ناخوشایند و در نهایت موجب بیماری و سبب نارضایتی مردم می‌شود.

 در خروجی باشت به سمت جاده چرام  داشتیم متأسفانه شاهد منظره‌ای ناپاک از دل طبیعت مملو از زباله و رهاسازی آن در محیط اطراف وجود دارد  و جالب بود که در آنجا تابلویی نصب شده بود با عنوان تخلیه نخاله و زباله ممنوع است.

این تصویر ناخوشایند بیان‌گر عدم توجه به فرهنگ شهر نشینی و عدم رسیدگی مسئولان بویژه مدیریت شهری است که البته بیشتر، مشارکت خود شهروندان در این امر این را می‌طلبد و همکاری و هم‌یاری هر چه بیشتر را سر لوحه خود قرار دهند تا شاهد همچین مناظری نباشیم.

بر این اساس مردم فرهنگ دوست شهرمان، مسئولان شهرداری و شورای شهرستان باشت نسبت به اقدام و رفع این مشکل و ارائه راهکار و طرحی نو جهت دفن زباله‌ها و جلوگیری از پراکندگی و رهاسازی می‌بایست اقدام کنند.

نظرات کاربران