27. بهمن 1392 - 15:33
ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران در آستانه دریافت مجوز از محیط زیست است.

به گزارش خامی ، علی‌حسن نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط متنوع اقلیمی و منابع خدادادی همچنین توانایی‌های بالایی انسانی دارای ظرفیت‌های بالایی در راستای رشد و توسعه اقتصادی دارد.

وی افزود: با توجه به آخرین آمارهای ارائه شده در خصوص درآمد سرانه استان‌های کشور، درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمدی در یکسال حدود 13 میلیون تومان بوده که با این احتساب رتبه نخست درآمد سرانه در کشور متعلق به این استان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگلویه و بویراحمد تصریح کرد: با احتساب این رقم، درآمد ماهانه هر خانواده پنج‌نفری کهگیلویه و بویراحمدی حدود یک‌میلیون و 200 هزار تومان است.

نوروزی با اشاره به این نکته که عدد 13 میلیون تومان با احتساب درآمد نفت و گاز است، اذعان کرد: احتساب درآمد نفت و گاز به درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد انتظاری نابجا بوده زیرا درآمد نفت و گاز ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر درآمد سرانه نفت و گاز را از درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد جدا کنیم، رتبه نخست این استان در جدول درآمدهای سرانه به پایین‌ترین رتبه سقوط خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: در صورت این جداسازی درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد از 13 میلیون تومان در سال به دو الی سه میلیون تومان تنزل پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگلویه و بویراحمد گفت: بدون محاسبه درآمد سرانه نفت و گاز، سهم کهگیلویه و بویراحمد از اقتصاد ملی 56 صدم درصد است و استان ما از لحاظ اقتصادی جایگاه مطلوبی در سطح کشور ندارد.

نوروزی با اشاره به وجود منابع عظیم نفتی در گچساران ابراز بیان کرد: برای رخت بر بستن سیمای توسعه‌نیافتگی در گچساران باید چند کار بزرگ و کلی انجام شود که این فعالیت‌ها می‌تواند پیام‌آور توسعه‌‌یافتگی این شهرستان باشد.

وی پروژه‌های اقتصادی گچساران از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی را از عوامل پیشرفت و توسعه این شهرستان دانست و افزود: این نیروگاه از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و در حال حاضر در کمیسیون محیط زیست هیئت دولت در آستانه کسب مجوز محیط زیست است.

نوروزی اخذ مجوز زیست محیطی این نیروگاه را بسیار مهم و خاطرنشان کرد: در صورت اخذ مجوز زیست محیطی مجوز احداث این نیروگاه نیز صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگلویه و بویراحمد هزینه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در گچساران را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و تأکید کرد: اگر قرار باشد این نیروگاه 500 مگابایت تولید برق انجام دهد به این رقم برای ساخت نیروگاه نیازمند هستیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران