27. بهمن 1392 - 15:36
از اعزام سه هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب تا گلایه از دانشگاه پیام نور استان
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 3 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خامی ، به نقل از سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) داریوش مثنوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت:  در سال جدید همانند سال گذشته 3 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شود.

وی به زمان ثبت نام و اعزام  دانشجویان به اردوی راهیان نور اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام این اردوها از 22 بهمن آغاز شده و تا 28 بهمن ادامه دارد و زمان اعزام از 4 تا  27 اسفند خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اردوها در قالب 9 کاروان اعزام می شوند ادامه داد:این اردوها به مدت 3 روز برگزار و دانشجویان  از مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه، فکه، طلایه و یادمان شهدای هویزه بازدید خواهند کرد.   

مثنوی یکی از مهمترین برنامه های اجرایی در اردوهای راهیان نور را برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اعلام و بیان کرد: ترویج سبک زندگی شهدا، حلقه‌های صالحین، توزیع بسته های فرهنگی و جزوات شامل آشنایی با عملیات ها و مناطق، پاسخ به شبهات دانشجویی و اختتامیه برگزاری این اردوها بخشی از برنامه‌هایی است که در طول این اردوها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افت و خیزهایی که در دولت صورت گرفته 500 هزار دانشجو به راهیان نور اعزام می شوند و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 3 هزار دانشجو است.

مسئول بسیج دانشجویی با گلایه از دانشگاه پیام نور به دلیل همکاری نکردن با ستاد راهیان نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مبتنی بر روحیه جهادی است ولی متأسفانه به وعده ای که برای برگزاری و تأمین اقلام فرهنگی در خصوص راهیان نور داده عمل نکرده است.

وی تأکید کرد: امسال برای اولین بار اعلام کردیم که از اتوبوس های جوان سیر برای اعزام دانشجویان استفاده شود، برخی از دانشگاه ها اعلام کرده اند که نفرات اول را برای حضور در این اردوها معرفی می کنند.

مثنوی با اشاره به سهم 10 در صدی دانشگاه یاسوج و 2 درصدی دانشگاه پیام نور از راهیان نور خاطر نشان کرد: از بین دانشجویان اعزامی به مناطق جنوب 60 درصد دختر و 40 درصد پسران هستند.

وی در پایان گفت: تیپ 48 فتح استان در خصوص اعزام ، پخت و پز و خوابگاه ها هر ساله همکاری زیادی برای برگزاری اردوی راهیان نور دارد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران