30. بهمن 1392 - 20:34
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور:
طرح هادی در 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم اکنون 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان دارای طرح هادی هستند که میانگین آن در کشور حدود 77 درصد است.

به گزارش خامی، مهندس شاملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خامی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در این استان نسبت به متوسط کشوری 16 درصد بالاتر است و به لحاظ کیفیت نیز جزء استان های برتر کشور است.

 

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در استان 40 درصد است، تصریح کرد :طبق برنامه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا سال 94 ، تمام روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی بهرمند شوند.

 

شاملو هدف از اجراي طرح هاي هادي را ايجاد توسعه و تغيير در وضعيت كالبدي روستاها و ايجاد ساختار مناسب در بخش هاي فرهنگي، اجتماعي و بهسازي محيط و ارتقاي بهداشت روستاها برشمرد و گفت: اميدواريم با همكاري مسؤلان و مردم روز به ‌روز شاهد بهتر شدن كارها، رعايت قوانين و مقررات ساخت و ساز در روستاها باشيم تا شكل روستاها متناسب با طرح هادي توسعه يابد.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مشارکت اهالی  روستا را از جمله راهکارهای مهم و اساسی جهت توسعه و بهبود وضعیت عمرانی روستاهای کشور  دانست.

 

وی گفت: بهسازی روستاهای نمونه، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بهسازی بافت با ارزش روستایی، ساماندهی کالبدی سکونت گاه های روستایی از جمله فعالیت های این نهاد است.

 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران