2. اسفند 1392 - 9:33
سوختن مادر درآتش به خاطر کینه
فردی که به دلیل کینه قبلی از برادر خود اقدام به آتش زدن خانه پدری و مادرش کرده بود نهایتا بعد از مرگ مادر در دام قانون افتاد و به جنایت خود اعتراف کرد.

به گزارش خامی ، به نقل از ندای انقلاب ، در ساعت ۲:۱۵ بامداد روز 19 دی ماه سال جاری وقوع يك فقره آتش سوزي در یکی از میادین منطقه نارمك به كلانتري۱۴۷ گلبرگ اعلام شد ؛ با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسيهاي اوليه مشخص شد فردي به هويت مجتبي ( ۲۷ساله ) به علت اختلافات خانوادگي با ريختن ظرف محتوی بنزين بر روي فرشها اقدام به آتش زدن منزل نموده كه طی آن مادر متهم دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل می شود .

یکی از برادران متهم که او نیز در سانحه آتش سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود ، در اظهاراتش به مأموران گفت : "در شب حادثه ، مادرم بهمراه همسرش از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند که پس از مراجعت از فرودگاه ، در داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد منزل شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زده و از محل متواری شد " .

با گذشت ۱۳ روز از زمان حادثه و با وجود انجام اقدامات درمانی ، مصدوم حادثه به علت شدت جراحت های وارده فوت می نماید .
با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی منجر به قتل" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ، تحقیقات از تمامی شاهدان صحنه آتش سوزی و اعضای خانواده ی مقتوله در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .

با جمع بندی اظهارات اعضای خانواده ، آنها به کارآگاهان عنوان داشتند : " در ساعت یک بامداد روز 19 دی مادرمان بهمراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد ؛ کلیه اعضای خانواده برای پیشواز به فرودگاه رفته و مجتبی نیز آمده بود اما در زمان خوش آمدگویی ، مجتبی جلو نیامد و پس از آن دیگر او را ندیدیم ؛ تمامی اعضای خانواده به همراه مادر و همسرش به خانه بازگشتند ؛ هنوز چند دقیقه ای از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادر به داخل آشپزخانه رفت تا چای درست کند ؛ در همین زمان مجتبی زنگ خانه را زد و بالا آمد ؛ مادر از مجتبی پرسد که "چرا بوی بنزین می دهی ؟" که پاسخ داد : "پمپ بنزین بودم" .... ؛ در یک لحظه مجتبی از در خانه بیرون رفت و زمانیکه برگشت ، یک گالن بنزین بهمراه خود داشت و فریاد زد : "همه جا را آتش می زنم! " ؛ اعضای خانواده خواستند مانع شوند ولی حریف او نشدند ؛ وقتی مادر قصد داشت تا مانع شود ، مجتبی گفت : "اول خودت را آتش می زنم" و مقداری از بنزین داخل گالن را به سوی متوفی پاشید و فندک را زد ؛ همه جا آتش گرفت و ما توانستیم تا با کمک همسایه ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم اماپس از گذشت ۱۳ روز وی در بیمارستان فوت کرد " .

با توجه به اظهارات کلیه اعضای خانواده ، مجتبی در مورخه ۲۹/۱۱/۱۳۹۲ در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد .
مجتبی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب حریق عمدی شده و در اظهاراتش مدعی شد : "بنده از اعضای خانواد ام با سند و مدارک پول طلب داشتم و شب حادثه آنها قصد داشتند تا به زور این اسناد و مدارک را از من بگیرند و بنده به هیچ عنوان اقدام به آتش زدن خانه با بنزین نکردم " .

با وجود اظهارات اولیه مجتبی مبنی بر بیگناهی ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت : " شب حادثه با دیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف شدید داشته و کینه اش را از سال ها پیش به دل دارم ، ناگهان کنترل عصبی خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم نمودم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف اولیه ی متهم به ارتکاب جنایت ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .

نظرات کاربران