9. اسفند 1392 - 11:44
طلا، جزیه ای که داعش از مسیحیان سوریه خواسته است
یک گروه تروریستی تکفیری که خود را دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) می خواند ، مسیحیان شهر رقه سوریه را تحت فشار گذاشته است تا به عنوان «جزیه» به این گروه «طلا» بدهند.

به گزارش خامی ، به نقل از  ایرنا ، این گروه تروریستی تکفیری همچنین با تحمیل احکامی به نام اسلام، دین رحمت و همزیستی مسالمت آمیز، تاکید کرده است که مسیحیان سوریه باید به این گروه جزیه بدهند و اعمال و شعائر دینی خود را فقط در اماکنی خاص انجام دهند.


داعش با صدور اطلاعیه ای ، اقداماتی را که غیرمسلمانان باید انجام دهند، اعلام و تایید کرده است که مسیحیان ثروتمند، با درآمد متوسط و فقیر به ترتیب باید 14 ، 7 و سه ونیم گرم طلا به این گروه تکفیری به عنوان جزیه بپردازند.

براساس این اطلاعیه که داعش آن را «پیمان» خوانده است، مسیحیان سوریه از رسم و نصب صلیب بر روی هر چیز و درهرمکانی از جمله بازار و خارج کلیسا، بلند کردن صدا هنگام نیایش و دعا و برگزاری مراسم خارج از کلیساها ممنوع شده اند.

در این اطلاعیه تاکید شده است که مسیحیان باید از قواعد و قوانینی که داعش وضع می کند حتی در خصوص پوشیدن لبنان، تمکین و تبعیت کنند.

داعش اعلام کرده است که مسیحیان اجازه ندارند دیرها و کلیساها در داخل شهرها و حومه آنها را تعمیر و بازسازی کنند و همچنین حق حمل سلاح ندارد .

این گروه تکفیری تروریستی با تهدید مسیحیان به مجازات شدید، خاطرنشان کرده است ، هرکس قوانین و قواعد وضع شده را محترم نشمارد و اجرا نکند، سرنوشت دیگر مخالفان در انتظار آنها خواهد بود.

گروه های تروریستی تکفیری مخالفان خود را با فجیع ترین شیوه ها به قتل می رسانند و مجازات می کنند.

عکس همراه خبر یک کلیسا در سوریه را نشان می دهد که داعش بعداز حذف صلیب ، پرچم و شعارهای خود را بجای آن نصب کرده است.

نظرات کاربران