9. اسفند 1392 - 20:02
وضعیت سواحل رود بشار انسان را به یاد جنگ جهانی می‌اندازد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت: ساحل رود بشار انسان را به یاد جنگ جهانی می‌اندازد.

به گزارش خامی ، به نقل از  خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در حاشیه نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد همه ظرفیت‌ها اعم از کوه و ارتفاع و پستی و رودخانه، آبشار و چشمه‌سار، مرغ‌زار و جنگل را دارد و با این حال توسعه نیافته باقی مانده است، اظهار کرد: همین رود بشار را نگاه کنید که اطراف آن آدم را به یاد جنگ جهانی می‌اندازد.

وی با بیان این‌که دهدشت و دوگنبدان هم با آن همه سابقه دست کمی از یاسوج ندارند، تصریح کرد: دهدشت به هیچ وجه چهره یک شهر مناسب را ندارد و گچساران که دیگر با این وضعیت بدتر از جاهای دیگر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد چهره شهرهای استان و بافت آن را همانند روستا دانست و گفت: در پیشرفت شهری عقب‌گرد داشته‌ایم.

خادمی برخی از مشکلات را مربوط به تعامل‌ها دانست و افزود: اگر تعامل و همدلی برای آبادانی وجود داشته باشد این گونه وضعیتی در شهرهای استان و در همه قسمت‌ها و حوزه‌ها نخواهیم داشت.

وی با درخواست از شهرداران برای تغییر چهره شهرها در آستانه سال نو از آن‌ها خواست تدابیری بیاندیشند که از هم اکنون شهرهای استان برای مردم و مسافران و گردشگران بوی عید بدهد.

 

رود بشار و کارخانه‌های غیر مجاز سنگ‌شکن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در دوره کنونی در استان ما گذار روستا به شهر را داریم، خاطرنشان کرد: این تبدیل روستاها به شهر مشکل ایجاد کرده چرا که بدون مقدمه روستاها را به شهر تبدیل کردیم.

خادمی در ادامه عنوان کرد: مدیریت شهری در سال‌های اخیر مدیریت بر ساخت و ساز بوده و مدیریت فرهنگی را در شهرها فراموش کرده‌ایم که به همین خاطر شهر پویا نداریم.

این مسئول، انتخاب شوراها و شهرداران توانمند را بهترین راه برای توسعه و پویایی در شهرهای استان دانست و گفت: کسی مدیر خوب در امور شهری است که بتواند از همه ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی و توسل به همگرایی و خرد جمعی با همین اعتبارات محدود بزرگترین کارها را انجام دهد.

وی بخش مهمی از توسعه عمرانی در استان‌ها را مربوط به عمران شهری دانست و افزود: به همین خاطر باید همراه با برنامه‌های دولت در سال آینده به توسعه هر چه بیشتر شهرها در استان فکر کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران