9. اسفند 1392 - 20:13
آيت الله ملك حسيني: درتعطیلات نوروزی حرمت ایام فاطمیه حفظ شود
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان حرمت ایام فاطمیه را در تعطيلات نوروزي حفظ كنند.

به گزارش خامی ،

به نقل از آفتاب جنوب ، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در همایش استانی فاطمیه(س) که در سالن اجتماعات آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، با بیان این که عشق به حضرت فاطمه(س) عشق به خداوند است، اظهار کرد: عشق به فاطمه(س) عشق به کرامت، انسانیت و پاکی هاست.

وی افزود: تلاش برای رسیدن به حب و دوستی حضرت فاطمه(س) به معنای دوری از زشتی‌ها و پلیدی‌ها در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حضرت فاطمه(س( ناب‌ترین الگو و نماد در حوزه‌های مختلف دینی و اجتماعی برای همه زنان عالم بوده ،نمادی که حجاب و غیرت به ولایت‌مداری وی از خصوصیات و سیره اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با تأکید بر حمایت و ارج نهادن مسئولان به همایش‌های دینی و مذهبی به ویژه همایش فاطمیه(س) در گچساران،گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در راستای هر چه باشکوه‌ تر برگزار کردن این همایش با توجه به آثار پربار آن نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن عید باستانی و تعطیلات نوروزی تأکید کرد: با توجه به تقارن عید باستانی و ایام فاطمیه مسئولان توجه داشته باشند که به بهانه عید باستانی برنامه‌های نامناسبی تدارک دیده نشود.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه بیان داشت: نیروهای نظامی و انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی و ایام فاطمیه به حالت آماده باش باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از  مردم خواست تا حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

در ادامه سید امین الله حجازی در این همایش با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا (س( الگوی زنان عالم هستی است، اظهار کرد: فرهنگ عمیق حضرت زهرا(س)که در منابع محفوظ بوده اگر در برنامه‌ها و مراسم‌های سوگواری گنجانده شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: همه مسلمانان و زنان می‌توانند با الگوبرداری از شیوه زندگی ایشان خود را در برابر بسیاری از ناهنجاری موجود در جامعه حفظ کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی ولایت مداری ایشان بوده که باید بیش از پیش مورد توجه و الگوپذیری قرار گیرد.

حجازی بیان کرد: این همایش با موضوع بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور جمع زیاد ميهمانان این همایش و شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی و ائمه جمعه، روحانیون و مسئولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد در این همایش بزرگ فرهنگی و مذهبی، تداوم برگزاری این همایش‌ها را در راستای شناسایی و معرفی هر چه بیشتر ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه(س(خواستار شد.

حجازی با بیان این‌که ارائه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دهه فاطمیه مورد استقبال اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان قرار گرفته است بر آشنا کردن نسل جوان با شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام، با تمام امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای تلاش می‌کنند مردم را از معارف اهل بیت(ع) دور کنند و این موضوع وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

گفتنی استهمایش استانی فاطمیه(س) پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی،ائمه جماعات،هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم ولایت مدار گچساران در محل سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد.

تصاویر همایش استانی فاطمیه در گچساران را مشاهده نمایید.

نظرات کاربران