11. اسفند 1392 - 19:36
تولید 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران
معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در سال جاری 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران تولید شده است.

به گزارش خامی ، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، یحیی ابطالی در آیین تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم و مسائل اقتصادی و اعتباری که در کشور حاکم بوده مازندران توانسته با کمتر از 2.5 درصد از اراضی کشور، هشت درصد تولیدات و 10 درصد ارزش تولیدات را به خود اختصاص دهد.

 

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی از جایگاه بالایی در کشور برخوردار بوده است، گفت: اگر نتوانیم به درستی از این ظرفیت بهره‌گیری کنیم یقینا با ابراز گلایه از آیندگان مواجه خواهیم بود.

 

ابطالی ادامه داد: در شش سال گذشته برنامه راهبردی در جهاد کشاورزی تعریف شده که تمامی تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر امنیت غذایی که زیربنای همه امنیت ها در جامعه بوده خلاصه شده است.

 

وی اقتصادی شدن تولید، سلامت غذا، تولید محصول سالم و تولید پایدار را از اهداف دستیابی بخش کشاورزی دانست.

 

معاون سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سطح زیرکشت برنج کاهش یافته اما توانسته‌ایم کشت دوم و رتون را به 80 هزار هکتار برسانیم.

 

ابطالی تجهیز و نوسازی و زهکشی اراضی کشاورزی، مکانیزاسیون، توسعه زنجیره یکپارچه گوشت سفید و اصلاح ساختار مرغداری از جمله اقدامات صورت گرفته جهاد کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه کشاورزان از نبود بازار مرکبات نگران هستند، گفت: در سال جاری 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران تولید شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران