16. اسفند 1392 - 22:19
انتشار جلد دوم «رساترين دادخواهي و روشنگري»
در آستانه ايام فاطميه جلد دوم كتاب «رساترين دادخواهي و روشنگري» مشتمل بر مجموعه سخنراني‌هاي آيت‌الله مصباح يزدي ـ‌مد ظله‌ـ در شرح و تفسير خطبه گران‌سنگ حضرت زهرا ‌سلام‌الله عليها، ‌معروف به «خطبه فدکيه» چاپ و به بازار نشر ارايه شد.

به گزارش خامی ،

به نقل از رجانیوز، خطبه فدکيه سند رسوايي غاصبان حق ولايت تا هماره تاريخ، و دادخواست صديقه کبري، فاطمه زهرا، سلام اللّه عليها، از ظلمي است که به واسطه غصب خلافت بر امت اسلام رفت. شرح اين خطبه غبار غفلت از چشم ناآگاهان مي‌زدايد و چشمه‌هاي بصيرت را بر تشنگان وادي حيرت جاري مي‌سازد.

اين كتاب شرح و تفسير معارف بلند اين خطبه شريف است که حضرت علامه، آيت‌اللّه مصباح يزدي طي 56 جلسه از سخنراني‌هاي خود در محل دفتر مقام معظم رهبري در شهر مقدس قم بيان کرده‌اند. جلد اول اين كتاب كه سال گذشته، همزمان با ايام فاطميه دوم منتشر شد، پس از بيان مقدمه‌اي مفصل در زمينه وحدت و اختلاف، و فلسفه ايراد خطبه فدكيه، در سه بخش با عناوين خداشناسي فاطمه، راه و راهنماشناسي فاطمه و قرآن شناسي فاطمه ـ‌سلام‌الله عليها‌ـ تنظيم شده است.
جلد دوم اين كتاب نيز كه به تازگي در اختيار علاقمندان قرار گرفته، در پنج بخش با عناوين: آسيب‌شناسي جامعه اسلامي پس از درگذشت پيامبر صلي‌الله عليه وآله، احتجاج‌هاي فاطمه سلام‌الله عليها، سخن فاطمه عليهاالسلام با گروه انصار، پاسخ ابوبکر به احتجاج فاطمه سلام‌الله عليها و اتمام حجت آن حضرت و دفاع فاطمه سلام‌الله عليها از ولايت در بستر بيماري؛ سامان يافته است.
لازم به ذكر است سخنراني‌هاي مذكور پيش از اين، همراه با چکيده‌اي از مطالب هر جلسه، در پايگاه اطلاع‌رساني آثار آيت‌الله مصباح يزدي ارايه شده است.
علاقمندان مي‌توانند اين كتاب را به قيمت 110000 ريال از انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) و نمايندگي‌هاي آن تهيه کنند.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران