16. اسفند 1392 - 22:36
ترمیم درختان خشکیده کهگیلویه نیازمند اعتبارات ویژه است
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه با اشاره به خشکیدگی درختان در مناطقی از شهرستان، اعتبارات در نظر گرفته شده به این منظور را ناچیز دانست و گفت: ترمیم درختان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

به گزارش خامی ،

به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، هدایت‌الله آویزش ظهر امروز در مراسم جشن درختکاری که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی در منطقه دشت مازه برگزار شده بود، اظهار داشت: امسال به یاد 41 شهید شهرستان نهال‌هایی در دهدشت و بخش‌های مختلف کهگیلویه غرس خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه تصریح کرد: ثروت‌های ملی و خدادادی زیادی در اختیار ما قرار گرفته و ما عنوان حافظ و صیانت‌کننده این منابع ملی وظیفه داریم حفاظت کنیم.

آویزش فرهنگ‌سازی در حفاظت از منابع طبیعی را ضروری خواند و گفت: توسل به قوه قهریه به تنهایی نمی‌تواند مانع از تخریب منابع طبیعی شود.

وی اداره منابع طبیعی را متولی حفظ مراتع دانست و خواستار همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی در جهت صیانت از منابع طبیعی شد.

این مسئول با بیان اینکه مردم نسبت به منابع طبیعی دید بدی دارند، اذعان داشت: به خاطر جلوگیری از تخریب مراتع، احساس می‌کنند منابع طبیعی با منافع مردم در تضاد است.

وی با اشاره به خشکیدگی درختان در مناطقی از کهگیلویه، ابراز داشت: در راستای ترمیم این درختان زحمت‌های زیادی کشیده شده و با دعوت از کارشناسان خبره این موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره منابع طبیعی شهرستان قرار گرفت.

آویزش ترمیم درختان در منطقه خائیز با هزینه‌ای بالغ بر 220 میلیون ریال را از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ مراتع شهرستان عنوان و با بیان اینکه اراضی در معرض خطر قرار گرفته در این شهرستان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد خواستار توجه ویژه نماینده مردم شهرستان در مجلس به این مهم شد.

به گفته آویزش 50 هکتار از اراضی منطقه خائیز کهگیلویه شناسایی و با اعتبار 22 میلیون تومانی غنی‌سازی شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران