16. اسفند 1392 - 22:48
افسردگی کودک و دوستی‌های بیرون از خانه؛ آسیب‌های تک فرزندی / مدیر پروژه زندگی‌تان را امام زمان(عج) قرار دهید
حجت الاسلام ماندگاری خطاب به زوج های جوان تاکید کرد: به دنبال تک فرزندی نباشید. گرفتاری به تجملات، دوستی‌های بیرون از خانه و افسردگی کودک ...

به گزارش خامی ،

به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری امروز در مراسم «پیوند آسمانی»  در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی گفت: زیبایی زندگی دو نوع است؛ یک زیبایی را خداوند دوست دارد و دیگری را شیطان.


حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که باورهای خود نسبت به زندگی مشترک را مدیریت کنید تا در آخرت پشیمان نشوید ابراز داشت: چنانچه پروژه زندگی خود را با محوریت الهی قرار دهید زندگی در این دنیا سراسر بوی بهشت خواهد بود.


افزایش آمار طلاق به دلیل ضعف ولایت پذیری همسران است


این مشاور مذهبی ادامه داد: در تهران از هر 18 هزار زوج 11 هزار زوج طلاق می‌گیرند که این امر به دلیل عدم ولایت پذیری زوج‌های جوان است.

 

وی با تاکید بر این‌که خانه‌ای که در آن آرامش و امنیت نباشد، روح و روان انسان بیمار خواهد شد تصریح کرد: وقتی مدیر پروژه زندگی مشترک، طاغوت و غیرخدا باشد، این خانواده خوشبخت و پایدار نخواهد بود.


 مدیر پروژه زندگی تان را امام زمان قرار دهید


حجت الاسلام ماندگاری به زوج های جوان توصیه کرد: مدیر پروژه زندگی خود را امام زمان (عج) قرار دهید تا در مسیر ولایت الهی قرار گیرید، چنانچه درصدد هستید زندگی بدون ولایت و اعتقاد به خدا داشته باشید منتظر زندگی نورانی نباشید.


این مشاور مذهبی ضمن بیان این‌که در زندگی مشترک فرزندسالاری، مردسالاری یا زن سالاری معنا ندارد، بلکه دین سالاری باید باشد گفت: در نگاه دین، مرد ولی خانه و زن نقش پیمانکار در خانه را دارد، قدرت و ولایت مرد در خانه به این معنا نیست که همسر را کتک بزند، مردانی که دست به این کار می‌زنند در مدیریت ضعیف هستند.


افسردگی کودک و دوستی‌های بیرون از خانه از آسیب‌های تک فرزندی


حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر این‌که ولایت مرد وقتی با در خانواده تأثیرگذار خواهد شد که با عدالت همراه باشد تصریح کرد:  به دنبال تک فرزندی نباشید. گرفتاری به تجملات، دوستی‌های بیرون از خانه و افسردگی کودک از آسیب‌های تک فرزندی است بنابراین با نگاه دینی در رابطه تولید نسل اقدام کنید.


وی بهانه جویی‌های بی مورد در خصوص بچه دار نشدن را توهین به رحمت خدا دانست و بیان کرد: در کشور اسلامی ایران با توجه به معادن و ذخایر بسیار بیکاری معنایی ندارد، پس کمبود شغل در کشور نداریم بلکه کمبود در عرضه از سوی جوانان ما باعث بیکاری شده است.

نظرات کاربران