18. اسفند 1392 - 22:52
مرحله اول توزیع کمک به جنگ زدگان سوری
همزمان با پایان یافتن فصل سرما در نقاط مرزی لبنان، مرحله اول توزیع کمک های بشردوستانه دانشجویان ایران برای آوارگان و جنگ زدگان سوری پایان یافت.

به گزارش خامی ،

به نقل از رجا نیوز، تیم اعزامی مرکز بین المللی فردایی بهتر با همکاری جوانان و دانشجویان داوطلب لبنانی در نقطه صفر مرزی هرمل، حی سلوم و صحرای شویفات در بیروت،  منطقه سرعین در بقاع و بازوریه در جنوب لبنان،  کمک های بشردوستانه شامل صدها بسته مواد غذایی، بسته مواد تنظیفی، پتو و موکت بین آوارگان و جنگ زدگانی که بیش از بقیه نیازمند کمک های انسانی بودند توزیع کرد.

علیرضا متاجی مسئول تیم کمک رسانی به آوارگان و جنگ زدگان سوری(مرکز بین المللی فردایی بهتر) با اشاره نحوه توزیع افزود: با همکاری و مشورت با شهرداری های مناطق مختلف لبنان و همچنین صحبت با کارشناسان کمیته امداد، ابتدا شناسایی اجمالی از وضعیت آوارگان انجام دادیم و سپس در مرحله دوم با همکاری جوانان لبنانی  به صورت میدانی و آماری به شناسایی و ثبت نام خانواده های نیازمند پرداخته و سپس به توزیع کمک های انسانی پرداختیم.
 
گفتنی است در بازه زمانی توزیع در هرمل و سرعین این دو منطقه هر روز شاهد به زمین خوردن موشک ها و خمپاره های متعدد از سوی تروریست ها بود و حضور تیم امدادی جوانان ایرانی در این دو منطقه مایه قوت قلب و دل گرمی بسیار زیادی برای مردم این دو منطقه بود. گفتنی است علاوه بر توزیع کمک های بشردوستانه، دانشجویان ایرانی با همکاری دانشجویان لبنانی اقدام به برگزاری جشن نقاشی صلح برای کودکان سوری در جنوب نمودند که بازتاب خوبی در بین مردم سوری داشت. در این برنامه 75 دانش آموز خانه شان را در سوریه و امیدشان به بازگشت را نقاشی کردند.
 
روح الله فتحعلی نژاد عضو تیم بشردوستانه مرکز بین المللی فردایی بهتر با ذکر چگونگی نحوه توزیع افزود: هدف اصلی در این حرکت بازگرداندن لبخند صلح و سلامتی بر روی چهره معصوم کودکان و اطفال و خانواده های سوری بود که با توجه به صدماتی که در این جنگ خانمانسوز بر آن ها وارد آمده است امری مهم و حیاتی به نظر می رسد. ما در مرحله اول با همکاری جوانان لبنانی به عنوان زیارت و تفقد به اردوگاه ها و محل سکونت آوارگان در هرمنطقه می رفتیم و مراتب دوستی و محبت برادرانه جوانان و دانشجویان و مردم ایران را به آنها میرساندیم و در مرحله بعد اقدام به توزیع کمک ها در بین آوارگان می نمودیم.
 
متاجی با اشاره به ادامه دار بودن حرکت کمک به آوارگان و جنگ زدگان سوری افزود: ما در دمشق جلسات متعددی با کارشناسان و موسسات خیریه داشتیم، مهمترین مسئله ای که آنجا وجود دارد بحث کمک های پزشکی و دارویی است که باید با همیاری همه مردم این خلأ حیاتی را پر کرد و مرکز بین المللی فردایی بهتر آماده دریافت کمک های نقدی مردم ایران برای رفع نیازهای حیاتی مردم سوریه می باشد و هم وطنان عزیز می توانند کمک های نقدی خود را شماره حساب به شماره «243428173» به نام جنبش دانشجویان جهان اسلام در بانک تجارت، شعبه علامه طباطبایی(کد2430) برای این امر اختصاص یافته است.  همچنین می‌توان از طریق سامانه شبا به شماره IR870180000000000243428173 به این حساب از طریق اینترنت کمک‌های نقدی را واریز نمود.
 
متاجی با اشاره به برنامه های این مرکز برای تکفل و سرپرستی ایتام افزود: متأسفانه این جنگ باعث یتیم شدن کودکان بسیار زیادی گشته است و فرزندان سوریه سرپرستی جز حضرت زینب ندارند و ما در نظر داریم انشالله طرح پشتیبان یابی برای این فرزندان را در ایران و خاورمیانه آغاز نمائیم. گفتنی است مرکز بین المللی فردایی بهتر با همیاری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جنبش دانشجویان جهان اسلام و سایر گروه های مردم نهاد در نظر دارد به صورت مستمر به کمک به مردم سوریه بپردازد.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران