19. اسفند 1392 - 8:40
تصاویر جالب رقابت بانک ها برای تبلیغ سود بیشتر در یاسوج
اخیرا اگر نگاهی به پل هوایی در مرکز شهر یاسوج انداخته باشید متوجه رقابت تنگاتنگ بانک ها در تبلیغ سود های کلان بانکی می شوید که با تبلیغ سودهای کلان در مرکز شهر یاسوج درصدد جذب مشتری بیشتری برای خود هستند.

به گزارش خامی ، به نقل از چهار فصل ، یاسوج همچنان به شهر بیلبوردهای تبلیغاتی بانکی تبدیل شده است و این را شما نیز با یک مشاهده ساده در سطح این شهر متوجه می شوید.

 از قرارداد ترکمنچای معروف شهرداری یاسوج در زمان شهردار سابق این شهر که حتماً با خبر هستید؛ قراردادی که تبلیغات ده ساله بیلبوردهای شهر یاسوج به یک پیمانکار واگذار شد و این شخص اکنون این بیلبوردها را به محل ثابت تبلیغاتی بانک ها تبدیل کرده است.

هم چنین این قرارداد یک طرفه به گونه ای برای پیمانکار تنظیم شده است که اجازه ی هیچ گونه دخالتی را به شهرداری و دستگاه های متولی در خصوص بیلبوردها نخواهد داد.

برسیم به کلمه برجسته "سود" در این بیلبوردها که بانک های محترم، در تلاش هستند این کلمه را در ذهن من و شمای شهروند به هر طریقی جا بیندازند تا همه از مزایای مادی و معنوی "سودها" برخوردار شویم.

اخیرا  اگر نگاهی به پل هوایی در مرکز شهر یاسوج انداخته باشید متوجه رقابت تنگاتنگ بانک ها در تبلیغ سود های کلان بانکی می شوید که با تبلیغ سودهای کلان در مرکز شهر یاسوج درصدد جذب مشتری بیشتری برای خود هستند.

اینجا بود که ستار هدایت خواه، نماینده پیشین مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شواری اسلامی در گفتگوی اختصاصی باچهار فصل در نیمه اول سال92 ، با انتقاد از فضای شهر یاسوج در پی تبلیغات سودهای بانکی و تعدد بیلبوردهای اختصاص یافته به این امر اظهار داشت: یکی از مشخصات شهر اسلامی فضای تبلیغاتی آن شهر است و فضای تبلیغی شهر باید به گونه ای باشد که آحاد مردم با دیدن آن به ارزش های دینی و دنیوی تشویق شوند.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: واقعیت تلخ این است که با دیدن فضای تبلیغی شهر،  فضایی مادی گرایانه و دنیاگرایانه متصور می شود که صرفاً به مسائل ظاهری توجه داشته و در آن ها ترغیبی به مسائل معنوی و ارزشی وجود ندارد.

وی از دلایل عمده این کار، دید صرفاً اقتصادی متولیان امور تبلیغاتی شهر دانست و افزود: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی  رسالت فرهنگی دارند و آن ها موظف اند فضای عمومی شهر را به گونه ای ساماندهی کنند که آحاد جامعه هم از لحاظ روانی احساس امنیت کنند و هم از لحاظ روحی به مسائل دینی گرایش پیدا کنند که متأسفانه این فضای مادی و تبلیغات از لحاظ روحی و روانی بر مردم تأثیر منفی دارد.

هدایت خواه اظهار داشت: این تبلیغات باعث ایجاد حس رقابت مالی می شود و با ادامه یافتن این روند طبیعی است که جامعه به سوی مسائل مادی خواهد رفت و خطر غفلت از مسائل دینی وجود خواهد داشت.

وی گرایش مردم به سوی مادی گرایی و تشویق به این کار را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: فضای تبلیغاتی برای شهری که اهالی آن صد در صد شیعه هستند و شهدای زیادی را به انقلاب و نظام تقدیم کرده اند، مناسب نیست.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران