27. بهمن 1392 - 15:42
ضرورت راه‌اندازی کمیته مقابله با دلالان در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در ستاد تنظیم بازار کمیته‌ای تشکیل شود تا بتوانیم در آن از ایجاد قیمت‌های کاذب که دلالان به وجود آورده‌اند جلوگیری کنیم.

به گزارش خامی ، به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نمی‌دانیم چه دستگاهی باید این وضعیت افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را کنترل کند.

وی گفت: آن چه که در این استان تولید می‌کنیم گاه تا سه برابر قیمت در استان به فروش می‌رسد در حالی که وضعیت در استان‌های دیگر چنین نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قشرهای کم‌درآمد در این استان کم نیستند که برای تهیه و تأمین مقداری گوشت مرغ یا گوشت قرمز در طول سال رنج می‌برند.

گوهرگانی به محصولات کشاورزی و قیمت آن‌ها در استان اشاره کرد و بیان داشت: بهترین پرتقال از باغدار ما در استان کیلویی 700 تومان خریداری می‌شود و همین پرتقال در بازار بهبهان یا شیراز تا کیلویی یک‌هزار و 400 تومان به فروش می‌رسد در حالی که پرتقال یاد شده در بازار استان تا کیلویی 2 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

وی با انتقاد از این وضعیت و قیمت‌های کاذب در بازار استان سهم دلالان را این باره بسیار دانست و از استاندار و اعضای ستاد تنظیم بازار خواست ترتیبی اتخاذ کنند و کمیته‌ای تشکیل شود تا دست دلالان و واسطه‌ها از بازار محصولات استان کوتاه شود.

وی مشکلات بازار در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه و باشت را بسیار بیشتر از یاسوج دانست و تصریح کرد: دلالان عمده‌ای در استان هستند که دست از سر بازار بر نمی‌دارند و باید یک روز برای همیشه آن‌ها را از بازار استان کنار زد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران