تازه های سایت

25. بهمن 1392 - 20:28
تمجید زارعی از هوش مردم کهگیلویه و بویراحمد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده ضریب بهره هوشی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از همه استان ها بالاتر است.

به گزارش خامی ، به نقل از سایت تخصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، غلام محمد زارعی در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و سومین جشنواره جهاد گران علم و فناوری و رونمایی از کتاب بلوط اظهار داشت: بهره هوشی ملت ایران از همه دنیا بالاتر است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده ضریب بهره هوشی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از همه استان ها بالاتر است و این موضوع تحقق و به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی راه برون رفت از مشکلات داخلی را اتکا به نیروها و منابع داخلی بیان کرد و افزود: این امر جز از راه تحقیق، پژوهش واختراعات  محقق نمی شود.

وی  با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک در صد از مساحت ایران را تشکیل می دهد، تصریح کرد: این یک درصد می تواند به عنوان یک کشور از لحاظ منابع طبیعی در نظر گرفته شود.

زارعی  تصریح کرد: یک درصد کهگیلویه و بویراحمد برابر با 25 درصد نفت،25 درصد گیاهان دارویی، 10 درصد از دانشگاها و 10 در صد از منابع آبی کشور است.

 وی با اشاره به منابع طبیعی و انسانی در کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین منابع طبیعی درخت بلوط است که می توان از آن استفاده های فراوان کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به ویژگی های درخت بلوط اشاره کرد و بیان داشت: این درخت بدون آب سال های سال می تواند مستحکم و مقاوم بماند و میوه ای هم که تولید می کند امروزه در دنیا به عنوان یک گیاه مؤثر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بلوط را یکی از مهمترین منابع غذایی در سال های گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و یادآور شد: در سال های دور به دلیل این که کاشت گندم  برای همه میسر نبود از بلوط به عنوان نان و یک منبع غذایی مهم استفاده می کردند.

 زارعی تأکید کرد: اگر فواید بلوط به درستی شناخته شود می تواند در اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور مفید باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم رونمایی از کتاب بلوط مقدمه ای برای بیشتر شناختن این نعمت الهی و استعداد های ارزشمند شود.

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران