24. اسفند 1392 - 23:22
ظریف: امریکا خیالبافی را کنار بگذارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امریکا باید تصمیم بسیار سختی بگیرد و آن این است که یک بار برای همیشه به دید واقع‌نگری نگاه کند و خیالبافی را کنار بگذارد.

به گزارش خامی ،

به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای یونانی خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اظهارات اخیر جان کری مبنی بر اینکه ایران باید در این دوره از مذاکرات هسته ای تصمیمات سختی بگیرد افزود: مقامات دولت امریکا برای رفع مشکلات داخلی خود گاهی صحبت‌هایی می‌کنند که مبتنی بر پیش‌داوری‌ها و پیش‌ذهنیت‌هایی است که خودشان در آن نقش داشته‌اند.

وی گفت: آنان سال‌ها تبلیغ کردند که ایران در پی سلاح هسته‌ای است بنابراین اکنون می‌گویند که ایران باید تصمیم بسیار مهم و سختی بگیرد که در پی سلاح هسته‌ای نیست.

ظریف افزود: این در حالی است که هم آنان می دانند و هم ما می دانیم که ایران هیچ گاه در پی سلاح هسته‌ای نبوده است و نیست و لذا ما هیچ تصمیم سختی نباید بگیریم.

وی تصریح کرد: برنامه هسته‌ای ما همچنان باقی خواهد ماند و همان گونه‌ای که صلح‌آ‌میز بوده و هست، صلح‌آمیز باقی خواهد ماند و هیچ برنامه‌ ایران تعطیل نخواهد شد.

ظریف گفت: این را طرف مقابل به خوبی می داند و من احساس می کنم خیلی مثبت و سازنده‌تر است که مسئولان امریکایی حرف‌هایی نزنند که بعدا مجبور به تغییر آن شوند مانند حرفی که درباره غنی سازی زدند و بعد در سطوح مختلف همه‌شان گفتند که برنامه اقدام مشترک، غنی سازی دارد.

وزیر امور خارجه با رد اظهارات امریکایی‌ها درباره هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای افزود: ‌این تصمیم قبلا گرفته شده و ایران هیچ گاه در پی سلاح هسته ای نبوده است و نخواهد بود این هم بر اساس مبانی دینی است و هم منطبق با ملاحظات و نگرش های راهبردی ما در دکترین دفاعی ماست که ادامه خواهد داشت.

وزیر امورخارجه در ادامه گفت: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بعدازظهر فردا به تهران می آید.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران