25. اسفند 1392 - 22:47
ماجرای مطالبات فرهنگیان و رقابت تبلیغاتی زارعی و تاجگردون
پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به موضوعی برای رقابت تبلیغاتی نمایندگان این استان تبدیل شده است که بسیاری از طرح های به زمین مانده استان مغفول واقع شده است.

به گزارش خامی ، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، پرداخت مطالبات مناطق محروم فرهنگیان یکی از دغدغه های این قشر خدوم در امر تعلیم و تربیت است.

بعد از وعده های فراوان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد، در چند روز اخیر شاهد انتشار خبرهای جدیدی برای فرهنگیان استان بودیم.

در 19 اسفندماه 92 خبری که بر روی اکثر پایگاه ها و سایت های خبری استان به نقل از تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درج شد حاکی از ابلاغ مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به خزانه با تلاش های مجدانه و پیگیری های مستمر این نماینده کهگیلویه و بویراحمد بود.

اما روز 24 اسفندماه 92 یکی از سایت های استان با اقدام به انتشار مکاتبات غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان با عنوان اینکه زارعی سکوت را شکست، افتخار این کار را به نام وی نوشت.

در این خبر نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس مکاتباتی را برای دریافت مطالبات فرهنگیان استان انجام داده و در تازه ترین مکاتبه خود در تاریخ 19اسفندماه 92 با حجت الاسلام روحانی رییس جمهور دولت تدبیر و امید خواستار پرداخت 1200 میلیارد ریالی مطالبات فرهنگیان استان شده است.

نکته جالب در مکاتبه این نامه و انتشار خبر مربوط به نماینده گچساران و باشت، تاریخ همزمان آن هاست که در نوع خود قابل تأمل است.

در این بین نیز بزرگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بدون اظهار نظر و ادعای خاصی در مورد پیگیری مطالبات فرهنگیان، نظاره گر رقابت شانه به شانه دو نماینده دیگر استان برای تصاحب افتخار پیگیری مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد است.

در تلاش نمایندگان برای احقاق حق فرهنگیان هیچ شکی وجود ندارد اما باید دید که چرا نمایندگان استان در این آشفته بازار، اصرار دارند اقدامات و مکاتبات خود را مطرح و افتخار این کار را به نام خود ثبت نمایند.

موضوع مطالبات فرهنگیان و مصادره افتخار انجام آن به نام رجال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ناخودآگاه ما را به یاد حکایتی از بهلول انداخت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

می گویند: مسجدی می ساختند، بهلول سر رسید و پرسید: چه می کنید؟گفتند: مسجد می سازیم. 

گفت: برای چه؟ پاسخ دادند: برای چه ندارد، برای رضای خدا.

بهلول خواست میزان اخلاص بانیان خیر را به خودشان بفهماند، محرمانه سفارش داد سنگی تراشیدند و روی آن نوشتند «مسجد بهلول» شبانه آن را بالای سر در مسجد نصب کرد.

سازندگان مسجد روز بعد آمدند و دیدند بالای در مسجد نوشته شده است «مسجد بهلول». ناراحت شدند؛ بهلول را پیدا کردند و به باد کتک گرفتند که زحمات دیگران را به نام خودت قلمداد می کنی؟

بهلول گفت: مگر شما نگفتید که مسجد را برای خدا ساخته ایم؟ فرضاً مردم اشتباه کنند و گمان کنند که من مسجد را ساخته ام، خدا که اشتباه نمی کند.

در پایان یادآور می شویم طرح های به زمین مانده ای مانند طرح پتروشیمی دهدشت، بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج و غیره نیز وجود دارد که امیدواریم رقابت نمایندگان استان به همین گونه ادامه داشته باشد.  

انتهای پیام/

نظرات کاربران